Ga naar inhoud

Instellen MTU voor ADSL in Windows XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de MTU of MaxMtu waarde in Windows XP kan veranderen? Ik heb nu internet verbinding via mijn netwerk maar het geheel is ontzettend traag terwijl sommige dingen niet eens willen (Gamespy kan geen update halen, Windows Update doet het niet). Nu had ik ergens gelezen dan de standaard MTU voor Windows XP niet goed werkt met ADSL van Mxstream maar ik kan dat artikel niet meer vinden. Wie helpt me? :oops:
Link naar reactie
Ik draai Windows XP Professional en ik heb de ingebouwde firewall uitstaan. Daarnaast draai ik Zonealarm Pro op de server en geen firewall op de client. De verbinding is er wel want Messenger logt wel in. Maar alles is zo verschrikkelijk traag dat het lijkt alsof alles stilstaat. Maar ook als ik Zonealarm op de server uitschakel is er niet veel verbetering te merken. Installatie van Wingate heeft niet veel verbetering gegeven. Nog ideeën? Graag!! :P
Link naar reactie
Het probleem zit hem niet in mijn verbinding met het internet, die is prima. Als de server een beetje goed is (Symantec, MS) dan haal ik 54 tot 56 Kb/sec. Het probleem zit hem in de snelheid van de client op het Internet en de snelheid van coax is daarbij geen spelbreker. Als voorbeeld Gamespy: Ik start Medal of Honor Allied Assault en wil op Internet spelen. Gamespy meld dat er wat geupdate files opgehaald moeten worden en vervolgens duurt het een half uur voor er ook maar iets gebeurt. Eind van het verhaal is dan een time-out error. Terwijl een en ander op de server wel goed werkt. Ook het ophalen van bepaalde pagina's duurt eeuwen terwijl de pagina van Symantec redelijk snel (+/- 5 minuten) op het scherm staat. Zie daar het probleem: Internet werkt op de ene computer excellent maar op de andere knudde!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...