Ga naar inhoud

printen van kazaa filenamen


Aanbevolen berichten

hallo allemaal, al weken ben ik aan het proberen om mijn 300 kazaafilenamen te printen maar het lukt niet. het zijn mp3 bestanden maar ook print on screen vanuit verkenner werkt niet, ik heb volgens mij alles geprobeerd. rest mij om deze 300 files op papier te gaan schrijven of weet iemand DE oplossing.... alvast bedankt !! groetjes Ron
Link naar reactie
[quote:99b9edd90f="rabbit9960"]hallo allemaal, al weken ben ik aan het proberen om mijn 300 kazaafilenamen te printen maar het lukt niet. het zijn mp3 bestanden maar ook print on screen vanuit verkenner werkt niet, ik heb volgens mij alles geprobeerd. rest mij om deze 300 files op papier te gaan schrijven of weet iemand DE oplossing.... alvast bedankt !! groetjes Ron[/quote:99b9edd90f] Ben je er al uit! :)
Link naar reactie
Je opent een dos-sessie door middel van "Command Prompt" Dan ga je naar de directory toe waar je file staan, bijvoorbeeld door cd "C:\Program Files\KaZaA\My Shared Folder" in te typen. Hier type je dan dir /b >c:\test.txt Hierdoor zet je alles in deze directory in een text file die test.txt heet. Heb je nog meer files in andere directories staan kan je op de hierboven beschreven manier de directories stap voor stap copieren. Let er wel oop dat je dan wel steeds een andere naam aan de tekst-file geef, bijvoorbeeld test.txt, test1.txt, test2.txt, etc. Want anders overschrijf je steeds de vorige tekst-file. Staan de files nu allemaal in 1 boom van directories kan je dir /s/b >c:\test.txt typen. Nu staan in de tekst-file echter wel ook de namen van de subdirectories, maar de tekstfile kan je wel bewerken in bijvoorbeeld Excel oid. Als je dan klaar ben type je als laaste exit[b:13f74cc873][/b:13f74cc873]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[i:0c74b6707f][quote:0c74b6707f="rabbit9960"]hallo allemaal, al weken ben ik aan het proberen om mijn 300 kazaafilenamen te printen maar het lukt niet. het zijn mp3 bestanden maar ook print on screen vanuit verkenner werkt niet, ik heb volgens mij alles geprobeerd. rest mij om deze 300 files op papier te gaan schrijven of weet iemand DE oplossing.... alvast bedankt !! groetjes Ron[/quote:0c74b6707f][/i:0c74b6707f] Alle andere oplossingen ten spijt ,er is er maar een gemakkelijker dan anderen In :Directory Opus 6: ga met je rechtermuisknop op de bovenste balk staan en kies "customize" ga naar het tabblad "commands"en sleep"print folder" naar de bovenste balk kies nu "save'" met je rechter muisknop,ga nu in de folder staan met mp3's en klik de knop "print folder"aan of Powerdesk: ga weer met de rechtermuisknop en kies "customize toolbar" sleep van het linkervenster "print list"naar het rechter venster" en druk op sluiten ga nu weer naar de gewenste dir en druk op deze knop klaar
Link naar reactie
Uit de laatste nieuwsbrief van C!T: U VRAAGT Mp3-lijsten Voor een naslagwerk wil ik al mijn mp3-bestanden (artiestnaam en titel) overzichtelijk, dus in kolommen en gealfabetiseerd, afdrukken. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd om dit te realiseren, o.a. met Alt- PrintScreen en in een DOS-box. Maar ik krijg niet het gewenste resultaat. Hopelijk hebben jullie een oplossing. Antwoord UV-team: In Windows kunt u geen overzicht van de mapinhoud afdrukken. Dus daar moet iets anders voor worden uitgevonden. Klik op Start/Programma's/Bureau- accessoires/Kladblok. Neem de volgende regels op in het Kladblok-document: CD %1 DIR>LPT1 Sla het document op (Bestand/Opslaan). Het document moet worden geplaatst in de map \WINDOWS\COMMAND. Noem het document PRINTDIR.BAT. Open de Windows Verkenner (Start/Programma's/Windows Verkenner) en navigeer naar het zojuist gemaakte bestand PRINTDIR.BAT. Klik met de rechter muisknop op de bestandsnaam en kies Eigenschappen. Op het tabblad Programma plaatst u een vinkje naast de optie 'Venster sluiten bij afsluiten'. Bij Uitvoeren selecteert u Geminimaliseerd. Klik op OK om de wijzigingen op te slaan. Vervolgens start u de Register-editor (Start/Uitvoeren/Regedit). Navigeer naar de registersleutel HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Shell. Kies Bewerken/Nieuw/Sleutel en noem de sleutel Afdrukken. Selecteer de sleutel Afdrukken, kies Bewerken/Nieuw/Sleutel en noem de sleutel Command. Vervolgens klikt u dubbel op de waarde Standaard, in het rechter venster, en typt u: C:\Windows\Command\PRINTDIR.BAT Hierbij gaan we er vanuit dat Windows op de C:-schijf is geïnstalleerd. Sluit de Register-editor (Register/Afsluiten). Wanneer u nu met de rechter muisknop op een map klikt, zult u zien dat het weergegeven contextmenu voorzien is van de opdracht Afdrukken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...