Ga naar inhoud

wel verbinding met internet, geen webpages kunnen zien


Aanbevolen berichten

Soms heb ik het volgende probleem, soms ook niet. Ik ben er nog steeds neit uit waar het door komt en hoe ik het kan verhelpen: Als ik inbel met mijn 56k6, krijg ik wel verbinding, maar het protocol is er niet. Ik kan geen webpages openen, niks. De verbinding ligt er dan wel. Wat mij opvalt, is dat wanneer dit probleem voorkomt, dat er bij 'netwerken' in het control panel wel TCP/IP staat, en ook wel een ext. toegangsadapter, maar niet TCP/IP -> Ext. t.a., zoals het hoort. Dit heeft dus blijkbaar verband met elkaar. Weten jullie hoe het komt dat dat probleem voorkomt (wat ik dus blijkbaar steeds fout doe) en hoe je het verhelpt ? bvd
Link naar reactie
Er moeten 3 dingen staan: Client voor Microsoft netwerken (eventueel ms family aanmelden) externe toegangsadapter tcp/ip Dat is alles. Heb je een netwerkkaart, dan staat die er ook tussen met daarvoor nog eens tcp/ip). Zorg er eerst eens voor dat je dit hebt. Werkt dit niet? Haal ze alle drie weg. Start pc opnieuw op en zet ze terug. Werkt nog niet? Schakel virusscanner/firewall etc uit. Zeg maar alles wat je kunt uitschakelen van software die op de achtergrond draait, zet je uit. Werkt nog niet? Heb je de dns servers (als dat nodig is tenminste) wel opgegeven? Is IE beschadigd? Je kunt een herstelpoging doen, via het menu software in het configuratiescherm. Vervang winsock.dll. Hoe? Hernoem winsock.dll naar winsock.old, start de pc opnieuw op, windows maakt een nieuwe winsock aan. Werkt nog niet? Geen id dan.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...