Ga naar inhoud

Internet delen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik hoop advies te krijgen van jullie bij het volgende: Ik heb kabelinternet; maar nu heeft mijn zoon een eigen computer gekocht, en wil ook graag op internet. Ik meende dat ik ergens gelezen had dat Essent hiervoor € 4.95 per maand extra rekende op mijn aansluiting. Mijn vraag is dus: MOET het via Essent, of is er een andere legale manier om internet te delen? Het is niet de bedoeling dat beide pc's gelijktijdig aan moeten staan, maar dit zou incidenteel wel kunnen gebeuren. Alvast dank.
Link naar reactie
Mogelijkheden: 1) Plaats een netwerkkaart in de andere pc, stel je gegevens in en steek de utp kabel in de pc waar je mee wilt internetten. Zodra toch beide pc's aanstaan gebeurt er verder niets omdat de 2e pc dan nooit verbonden is met internet en dus ook geen problemen kan opleveren. Ik weet niet of dit "legaal" is maar je zit toch maar met 1 pc steeds op internet dus ik zie het probleem niet. 2) Stel een thuisnetwerk op en zorg dat de huidige computer de "server" wordt en de andere de client. benodigd is dan 2 netwerkkaarten in de sever en 1 in de client en een utp kabel (+ software om internet te delen maar die zit standaard in windows 98se en hoger). nadeel: de server moet aanstaan als de ander wil internetten. 3) Internet via een kabelrouter. Je hebt dan een router nodig + een extra netwerkkaart voor de andere pc indien je die nog niet hebt. 4) Plaats een netwerkkaart in de 2e pc, koop een hub met wat kabels en vraag bij @Home een 2e ipadres aan. Weet iemand nog wat meer?
Link naar reactie
Op zich een goede opsommming van de mogelijkheden. Punt 3 kun je op twe manieren realiseren. De eerste manier is om een oude pc (een 486 voldoet prima) hiervoor te gebruiken. Hierin plaats je twee nics en dan kun je bijv [url=http://www.freesco.org]freesco[/url] daarop installeren. De router sluit je aan tussen je kabelmodem en je hub/switch. Zo'n pc kan zonder monitor, toetsenbord en muis werken. Voordeel van deze oplossing is dat ie goedkoop is, een 486 is vaak graits te verkrijgen en een paar nics zijn ook niet duur. De tweede mogelijkheid is een hardware router te kopen. Dit is een klein kastje en heeft als voordeel boven een pc-router dat deze minder stroom verbruikt en stiller is. Dit is een handige oplossing als de router in de woonkamer moet komen te staan.
Link naar reactie
[quote:2ed32fdf97="MicroHerz"]Mogelijkheden: 1) Plaats een netwerkkaart in de andere pc, stel je gegevens in en steek de utp kabel in de pc waar je mee wilt internetten. Zodra toch beide pc's aanstaan gebeurt er verder niets omdat de 2e pc dan nooit verbonden is met internet en dus ook geen problemen kan opleveren. Ik weet niet of dit "legaal" is maar je zit toch maar met 1 pc steeds op internet dus ik zie het probleem niet. [/quote:2ed32fdf97] Deze grap gaat dus niet altijd op :( Sommige providers klokken het IP adres vast aan het hardware mac adres van de NIC, effe kabeltje in andere NIC steken zal niet helpen. Is in aantal gevallen wel een "softwarematige" oplossing voor nat. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...