Ga naar inhoud

Opslaan als GIF niet mogelijk


Aanbevolen berichten

Sedert enkele weken is het bij mij niet meer mogelijk om in de explorer een afbeelding op te slaan als GIF, momenteel heb ik enkel nog de mogelijkheid om BMP te kiezen. Vroeger had ik die mogelijkheid wel en heb er geen enkel idee van wat de oorzaak ervan is. Iemand enig idee hoe ik deze mogelijkheid weer kan activeren? (Win XP)
Link naar reactie
Ik ken er ook niet zoveel van, maar ik denk dat het afhangt van de site waarop je ingelogd bent. Sommige sites geven je alleen maar een *.bmp of *.gif om te downloaden. Als zij geen bmp op hun server staan hebben, kan jij er ook geen van downloaden. 't Heeft volgens mij dus ook niet met jouw maar wel met hun computer te maken. Probeer even dit: ga naar google, geef een willekeurig zoekwoord in, maar laat wel zoeken in 'afbeeldingen'. Daar vind je dan wel verschillende soorten bestanden: gif, jpg, bmp,... probeer het daar nog eens mee.
Link naar reactie
Het gaat hem over een bewegende gif. Als ik op de betreffende web-site de eigenschappen van de afbeelding opvraag gaat het hem wel degelijk over een GIF afbeelding. Klik ik rechts op die afbeelding, heb ik enkel de mogelijkheid om deze als BMP op te slaan. Daarmee verlies ik natuurlijk de animatie in het plaatje.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[quote:57d9dbb94d="CDirk"]Als ik op de betreffende web-site de eigenschappen van de afbeelding opvraag gaat het hem wel degelijk over een GIF afbeelding. Klik ik rechts op die afbeelding, heb ik enkel de mogelijkheid om deze als BMP op te slaan. Daarmee verlies ik natuurlijk de animatie in het plaatje.[/quote:57d9dbb94d] Dit artikel is wat oud, maar ik heb hetzelfde probleem ook. Ik heb het geprobeerd te verhelpen door een Adobe Photoshop op mijn PC te zetten(heb XP) en Ulead Photo***. Echter kreeg ik daarna nogsteeds opslaan als bmp, nooit als gif of jpg. Cache heb ik daarna leeggehaald TEMP INTERNET FILES... en nu kan ik op sommige pagina's wel als gif of jpg opslaan. Het is dus ook afhankelijk van de server waar een plaatje of homepage staat? Alle reacties hierop zijn welkom, ik vind het vervelend om alle plaatjes steeds via Paint om te zetten naar jpg. Edwin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...