Ga naar inhoud

online dienstverlening gemeenten, jullie behoeften


Aanbevolen berichten

Voor mijn afstudeeropdracht doe ik een onderzoek naar ontwerpcriteria voor toekomstige generaties van e-Government bij lokale overheden (gemeenten) die tegemoetkomen aan de behoeften van de burgers. Nu heb ik als theoretische basis een concept dat "technology readiness" heet en o.a. aangeeft dat wanneer men een future ready design wil ontwerpen men het beste de behoeften kan meten bij "higher technoready" consumenten (in dit geval burgers). Dit betreft dan wel alleen de product features en niet zaken die te maken hebben met usability, dan moet je juist bij de "lower technoready" consumenten zijn. Omdat de meeste mensen hier waarschijnlijk een hoge mate van "technology readiness" hebben, heb ik een aantal vragen aan jullie: Kunnen jullie aangeven op welke manier je online gebruik hebt gemaakt van gemeentelijke diensten en wat je wel en niet bevalt aan de gemeentelijke online dienstverlening? Kunnen jullie ook speculeren (laat je geest de vrije loop) over aan welke behoeften de online gemeentelijke dienstverling volgens jullie moet voldoen (nu en in de (nabije) toekomst). Voorlopig laatste vraag: natuurlijk is deze manier van data verzamelen een klein voorproefje. Wie van jullie wil meewerken aan een aantal questionnaires over dit onderwerp? Waarschijnlijk zal er eerst een ronde plaats vinden om jullie te segmenteren in verschillende "technoready" groepen. Vervolgens wil ik met een aantal ook een diepte-interview houden om een uitputtend overzicht te krijgen van jullie behoeften. Daarna zou ik ook willen meten hoe de rest van de steekproef scoort op deze behoeften. Uiteindelijk zal ik ook feedback geven in de vorm van een ontwerp om te toetsen of de features in dit ontwerp jullie behoeften bevredigen.
Link naar reactie
Wouw! Wist niet dat ik 'technoready' was...! 1. De enige keer dat ik op het net de site van mijn gemeente raadpleeg is om te checken wat hun openingstijden zijn... 2. Meer online diensten: paspoort bestellen, rijbewijs, geboortenakten, uitreksels bevolkingsregister en daarvoor ook daadwerkelijk NIET naar het Stadhuis hoeven. Gewoon: bestellen en over de post. Klaar. 3. Ik niet, sorry.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...