Ga naar inhoud

Kabelinternet, de aansluiting. Ik heb wat vragen erover.


Aanbevolen berichten

Ik wist ff niet in welke rubriek ik deze vraag moest posten, maar gezien het deels over internet gaat(het andere deel over radio en tv) post ik hem hier maar. Ik weet dat er voor kabelinternet een cai aansluiting nodig is die 2 weg verkeer ondersteund, een laag vhf kanaal voor de upstream en een hoog uhf kanaal voor de downstream. Wat is nu mijn probleem: Ik kan mijn modem(com21, upc/chello) alleen boven aansluiten omdat er beneden geen ruimte voor is, na de verbouwing is er voor de verwarming en de cai aansluiting een soort van plaat voor gezet zodat je die lelijke radiator niet ziet. De verdere cai aansluitingen in huis zijn met normale coax kabel doorverbonden direct in de hoofd cai aansluiting beneden, dus geen t-stukjes(dat is alleen voor 1 richtings verkeer). Tot nu toe heeft het vrijwel perfect gewerkt, maar de laatste weken is het drama, van vervallende verbindingen tot overlast bij de buren(strepen op tv). Volgens de helpdesk van upc komt het door de gebruike "normale" coax kabel. Raar, want het heeft altijd gewerkt. In principe ben ik dus verplicht om de boel opnieuw aan te sluiten, maar waar kan ik die dikke coax kabel kopen, dezelfde die het huis binnen komt. En wil ik ook overal in huis de bestaande cai dozen vervangen voor dozen die kwalitatief gezien hetzelfde zijn als die standaard in een woonhuis zitten(dus niet die goedkope gamma/karwei) dingen. Wie weet waar ik in regio Rotterdam voor dat materiaal terecht kan, ik heb in de conrad catalogus gekeken en daar staat het niet bij. Mailen naar mij mag ook [email]c.deboden@chello.nl[/email] Iig bedankt!!! [code:1:a19d152798][/code:1:a19d152798][code:1:a19d152798][/code:1:a19d152798]
Link naar reactie
De kabel aansluiting wordt gesplitst dacht ik zoals ADSL de telefoonlijn split (in elk geval mijn neef gezien). Dat gebeurt meestal dus waar de kabel het huis inkomt. Je kan vandaar toch een kabel naar boven trekken en dan kunnen de overige CAI aansluitingen intact blijven of zie ik het verkeerd ? :wink:
Link naar reactie
de kabelmodem moet worden aangesloten op het eerste binnenkomende punt. (meestal groene C12 coaxkabel) Als je de kabelmodem na 1 of meerdere splitters aansluit daalt je frequentie. BV een SB-02 splitter (2 weg) dempt 3.6dB. Hoe meer demping hoe zwakker/slechter je signaal. Zie je meestal oa aan SBS6 die slechter wordt. 1e punt dus voor beste resultaat. Is chello monteur ook verplicht om m daar aan te sluiten. weet nat. niet hoe de situatie daar bij jou is maar ik vermoed het volgende groene UPC coax - splitter - rest vd kabels. kabels zitten vast dmv schroef verbinding F connector. Die WCD (cai doosjes) hebben een functie, houden ruis ed tegen zodat die rotzooi niet terug komt op het kabelnetwerk van UPC. Doosjes vd "gamma" stellen niet veel voor. Op het 1e binnenkomende punt moet !, een AOP of WCD zitten van UPC, daarna mag je als "klant" zijnde verder "klooien" Neem aan dat die bij jou niet zit ? of bv het is geen orginele of wellicht kaduuk Het kan ook voorkomen (sporadisch) dat een oude/defecte TV "spanning" lekt op de kabel. Kan je meestal voelen door effe de koper van de COAX beet te pakken dan auww opdonder.
Link naar reactie
Mijn installatie als volgt: (quicknet) Op eerste binnenkomende punt -in huiskamer in dit geval- werd een kastje op de twee ingangen gezet van de radio en tv. Het kastje (een soort boven en onderband verdeler volgens monteur) heeft vervolgens 3 uitgangen ( radio, tv en kabelmodem) kabelmodem werd aangesloten met speciale dikke coax. Volgens de monteur moet de lengte vanaf modem naar verdeler zo kort mogelijk zijn ivm [color=red:6d9901a7fd]frequentieverlies[/color:6d9901a7fd] demping van signaal en dergelijke. Van af het modem werd er 20 meter kabel bijgeleverd richting PC.
Link naar reactie
Dan zie ik nog maar een oplossing en een peperdure: De hoofdkabel die het huis binnenkomt in de kelder al laten aftakken voor de eerste wcd doos en de aftakking van de hoofdkabel de meterkast laten binnenkomen eventueel een filter er tussen laten plaatsen en daar het modem opstellen met een utp kabel naar boven. Of upc dat doet is nog maar de vraag. Ik moet wel opmerken dat zowel tv als radio een perfecte ontvangst hebben met een zeer sterk signaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...