Ga naar inhoud

META-tags


Aanbevolen berichten

Ik heb intussen ruime ervaring opgedaan met de "exploitatie' van mijn site [url]www.schaatsenmuseum.nl[/url]. Een van de dingen waar ik maar geen greep op kan krijgen is het zoekpad van de diverse zoekmachines. Daarvoor worden metatags gebruikt, waarvan ik er slechts enkele ken en hun betekenis niet helemaal doorgrond. In de boekjes die ik heb over HTML en het bouwen van sites staat er eigenlijk niets over. Kan iemand een goed boek aanbevelen over de werking van internet, zoekrobots, enz.? Ik gebruik bijvoorbeeld nu de tag 'index, follow'. Daardoor komen bezoekers soms rechtstreeks terecht op een van de subpagina's van de site. Daar is op zich niets op tegen, maar ze kunnen dan niet doorschakelen naar de hoofdpagina. Dat wil ik natuurlijk niet. Hoe los ik dat op? Wat betekent de tag 'all'? Iets dergelijks geldt voor de tag 'revisit'. Ik heb daar intussen van alles achter geschreven, maar ik heb niet het idee dat het enig verschil maakt. Kortom: wie heeft hier ervaring mee en wil die met mij delen???
Link naar reactie
meta's worden oa gebruikt door zoek robots en spiders: index = indexeren noindex = niet indexeren folow = volg de links op de root/index.htm nofollow = volg geen links op de root/index.htm revisit after = hoe vaak moet de site opnieuw "doorzocht" worden> hoe vaak staat er nieuwe info op? Als je bezoekers op een "subpagina" komen moet je zorgen dat de frameset er weer omheen gebouwd wordt; lees meer op: http://www.jwweb.com/20011013.html wil je niet dat robots ergens komen; zet dan een robots.txt in je root; daarmee scherm je mappen af voor robots. Die kan er zo uit zien: [i:00cbc5e0b9] User-agent: * Disallow: /geheim/ Disallow: /cgi-bin/ Disallow: /plaatjes/ Disallow: /nog_een_dir/ [/i:00cbc5e0b9] succes! t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...