Ga naar inhoud

verschil tussen USB- en ethernetmodem


Aanbevolen berichten

ok maar dat goedkoper hoeft niet per se iets te maken te hebben met of het sneller of langzamer is (denk ik zo), het kan ook zijn omdat er weet ik veel een andere technologie is gebruikt of zo (ik zeg maar wat...) weet iemand mij echt aan te geven of en waarom ethernet sneller is dan usb? en wat is er verder anders behalve de snelheid?
Link naar reactie
Veel gebrabbel maar geen antwoord! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Na c.a. 3 sec Google gebruikt te hebben en zoekken naar USB - ethernet modem" stuit ik op de volgend text: [i:0e3ab806f4]Ethernet of USB modem? Op het moment dat u ADSL bestelt kunt u kiezen uit twee soorten modems, te weten het ethernetmodem of het USB modem. De juiste keuze hangt af van een aantal factoren, hieronder volgt een uitleg welk modem het best bij uw situatie past. U kunt ook de wizard gebruiken om te bepalen welk type modem u het best kunt kiezen. Het USB modem Een USB modem is alleen mogelijk als u een ADSL abonnement bestelt in combinatie met een analoge lijn, indien u thuis over een ISDN lijn beschikt is USB niet mogelijk en dient u een ethernet modem te kiezen! Het USB modem is het makkelijkst aan te sluiten maar levert in de praktijk vaak problemen op. Zo is het USB modem officieel alleen te gebruiken in combinatie met één van de volgende besturingsystemen: Windows 98, 2000, ME* en XP*. Voor de Mac dient u over één van de volgende systemen te beschikken: minimaal OS 8.6, OS 9.0 of OS 9.1. Daarnaast dient u over een vrije USB poort te beschikken. De USB-modem voldoet aan de USB-standaard. Uit de praktijk blijkt dat sommige PC's niet volledig met deze standaard overweg kunnen. Dit kan tot gevolg hebben dat de Mxstream USB-modem bij deze PC's niet goed functioneert. Dit wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een verouderde Bios versie. Hierdoor zal het noodzakelijk zijn de Bios van uw PC te upgraden naar de meest recente versie. Wij raden u aan om vóór de aanschaf van een USB modem bij uw PC leverancier te informeren of uw PC volledig USB-compatibel is óf USB-compatibel te maken is. * Download hier de laatste drivers om uw USB modem compatible te maken met Windows ME en Windows XP. Het ethernet modem Het ethernet modem is compatible met de meeste configuraties, indien u thuis een ISDN-lijn hebt liggen of een netwerk aan wilt sluiten zult u een ethernetmodem moeten nemen. Een USB modem zal in dit geval NIET werken. Om van het ethernet modem gebruik te kunnen maken zult u een ethernet kaart in uw computer moeten installeren, deze kaart is niet bij het Doe-Het-Zelf pakket inbegrepen en dient u zelf aan te schaffen. Bij elke computerwinkel zijn deze ethernetkaarten te verkrijgen, let er wel op dat deze aan de volgende specificaties voldoet: type UTP 10/100 base-t, instelbaar op Half Duplex, 10MB. Als u uw ADSL aansluiting door een monteur laat doen zal deze bij het maken van een afspraak vragen of u al een ethernetkaart heeft of dat deze er een voor u mee zal nemen. In dit geval koopt u de netwerkkaart bij de monteur.[/i:0e3ab806f4] FF niet te lui zijn om te zoekken en ff verder koekeloeren als je neus lang is. Bye Mike (the Shadowman) Leroi
Link naar reactie
Ik zie niet waarom USB langzamer zou zijn als ethernet. Je hebt een ADSL-verbinding en de snelheid is afhankelijk van het abonnement wat je hebt. USB is dus niks langzamer als ethernet. Er zitten echter wel wat voor en nadelen aan allebei de typen aansluitingen. Zo is USB lekker makkelijk aan te sluiten, maar het kan problemen geven en werkt maar bij bepaalde besturingssystemen. Ethernet is ff wat meer configuratiewerk, maar de mogelijkheden zijn uitgebreider (tweaken, enz.) en het werkt bij ieder besturingssysteem wat TCP/IP ondersteunt.
Link naar reactie
Heb hier maar 1 aanvulling op:: Bij een Ethernet-verbinding(LAN), wordt je verbinding voor een deel overgenomen door de ethernetkaart. Er zijn verschillende dingen die bij mij opkomen, al dan niet juist...:: Met als voordeel dat je pc minder wordt belast? Gewoon beter omdat de verbinding voor deel wordt overgenomen door hardware ipv software? Wie o wie weet de details!!? Zij hier op en aanmerkingen op, graag! dan stijgt het niveau misschien weer wat! GR.Martijn :P
Link naar reactie
[quote:cbfe600fc3]Ik zie niet waarom USB langzamer zou zijn als ethernet. Je hebt een ADSL-verbinding en de snelheid is afhankelijk van het abonnement wat je hebt. USB is dus niks langzamer als ethernet. [/quote:cbfe600fc3] Idd dit denk ik dus ook. Maar toch klinkt dit ook logisch: [quote:cbfe600fc3]Met als voordeel dat je pc minder wordt belast? Gewoon beter omdat de verbinding voor deel wordt overgenomen door hardware ipv software?[/quote:cbfe600fc3] Wie kan me meer hierover vertellen?
Link naar reactie
:o Hmmm.....ja niet om je weer in twijfeling te brengen Mista, maar 1 verschil is er iig wel, de verbinding bij Ethernet is veel constanter dan bij een USB, maar volgens mij is dat verschil in de praktijk wel weer om je reet mee af te vegen... misschien weten ze dit bij de supportdesk van HccNet wel. Ga ik morgen eens vragen, moet toch ff naar bellen over een faktuur. Martijn :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...