Ga naar inhoud

IE aangeboden door ...


Aanbevolen berichten

Ik werk (nog) met Win98. Als je voor XP een oplossing hebt, dan zou die voor 98 misschien analoog kunnen zijn?! Intussen bedacht ik mij dat ik nog zo iets heb. Van een eerdere provider staat er nog steeds een ikoontje op het bureaublad, dat alngs de normale weg (rechts klikken/verwijderen) er niet af gaat. Misschien weet iemand daar ook een oplossing voor.
Link naar reactie
TonKlein, je maakt de aanduiding 'ouwe rot' helemaal waar, want jouw oplossing was de juiste. Die van JP-Sjonnie zat er net een beetje naast. Maar ja, hij is nog maar 'medior'. Een aanduiding die ik waarschijnlijk nooit zal bereiken. Maar ... er is nog een klein probleempje over gebleven. 24hours heeft ook een 24hours ikoontje in de titelbalk gemonteerd, daar waar 'normaal' een IE-bolletje draait. Kan ik dat ook verwijderen? En zo ja (waar ik niet aan twijfel), hoe? Alvast weer bedankt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als niet-systeemman begrijp ik hier dus helemaal niets van. Dus een ook voor Salty Sailor begrijpelijke tekst graag. Overigens, de oplossing van Ton werkte, maar er is toch nog een ikoontje blijven staan in het openingsscherm van Outlook Express. Dat zou ik ook wel kwijt willen. Graag daarvoor dus nog een suggestie.
Link naar reactie
Ton heeft helemaal gelijk. Updaten helpt niet (het logo manifesteert zich los van IE als zodanig) en ook dommerikken zoals ik willen graag begripvol worden tegemoetgetreden. Overigens heb ik nog geen antwoord op mijn vraag hoe het logo uit Outlook kan worden verwijderd. Verder vraag ik mij af of IE 4.0, dat zich in mijn programmamap bevindt maar dat ik volgens mij nooit zelf heb geinstalleerd, verwijderd kan worden of dat dit een functie heeft in verband met de werking van IE 5.x. Dus ook op deze vraag graag een (bij voorkeur vriendelijk) antwoord.
Link naar reactie
Een deel van de opruimactie kan gebeuren door IE opnieuw te installeren ( :D ) Niet echt, maar bij de volgende keuzes [color=red]configuratiescherm / toevoegen verwijderen software[/color] en dan kiezen voor IE krijg je niet alleen de optie om IE te verwijderen, maar ook om de back-up bestanden van de vorige versies weg te gooien. Even goed lezen wat Bil Gates wil weten en dan is het weg. Ook schijfopruiming wil een deel van de bestanden wel verwijderen, en in sommige IE mappen staat een readme.txt waarin ook staat dat ze weg mogen, alleen moet je ze dan opnieuw dowloaden als je ze nodig hebt. En dan zul je nog steeds IE 4 referenties vinden omdat de programmeurs óók als je IE6 gebruikt niet helemaal netjes met de namen zijn omgegaan. Overigens zou ik wel upgraden naar IE6 en OE6, dat lost een aantal problemen met virussen op (een paar openstaande deuren worden dichtgezet) Succes met poetsen (en ik blijf er bij: er bestaat een afspraak tussen Microsoft en de leveranciers van harde schijven: bij iedere nieuwe versie van Windows maken we de schijven wéér voller!) André
Link naar reactie
IE4 componenten zullen er altijd blijven staan, het maximale opruimeffect wat je kunt halen is via de Microsoft setup van IE en schijfopruiming (IE install laat nogal wat rommel achter). Je hebt gelijk, zeker niets anders verwijderen anders kun je opnieuw installeren (het OS). IE en OE6 draaien overigens al een tijdje stabiel! André
Link naar reactie
Even terug naar dat logo. Kies Start, Uitvoeren, type rundll32.exe iedkcs32.dll,Clear in het Open veld druk op enter. Deze tip komt van www.md4pc.com. Ze gaag echter gelijk door over hoe je je eigen logo in de hoek kunt proppen! Weten hoe? Backup maken van je Register. Maak de volgende nieuwe plaatjes: 38_by_22_pixel, 11-frame animated .bmp voor de brandbitmap key, 22_by_22_pixel, 31 frame animated .bmp voor de smbramdbitmap key, een kleine low-contrast afbeelding voor de BackBitmap key. Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\BrandBitmap, en vewijs naar de nieuwe brandbitmap die je hebt gemaakt. Als de keys nog niet aanwezig zijn, creëer je deze door in de HKEY HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar in het rechtervlak met de rechter muisknop te drukken en een drietal nieuwe String values te maken (BrandBitmap, SmBrandBitmap en BackBitmap). De titel aanpassen had je geloof ik al ontdekt... Succes, Thor2002
Link naar reactie
'k heb hetzelfde gehad met VT4 - nadat ik naar ADSL overgeschakeld was, bleef die VT4 nog steeds boven in mijn balk staan. 'k ben gewoon naar de register gegaan, met de zoekfunctie VT4 laten zoeken en alles wat hij ervan vond gewoon gewist. Ik vond het op een heleboel plaatsen! (maak voor alle zekerheid eerst een copie van je user.dat en system.dat - dit als je in Win 98 werkt) groeten! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...