Ga naar inhoud

online of niet ???


Aanbevolen berichten

kan iemand mij aan het volgende helpen: ik zoek een programma waarmee ik kan kijken of iemand anders online is. dus het is de bedoeling dat IK het programma start, het IP van de ander intoets en vervolgens een melding krijg of die persoon wel of niet online is. Is dit soort programma ergens gratis te verkrijgen?? alvast bedankt alain dacier
Link naar reactie
[quote:9888a07eb9="Phruster"]wat d8 je van Uitvoeren --> ping ???.???.???.???[/quote:9888a07eb9] Dat werkt alleen als je een vast IP hebt. Iemand die met een modem inbelt heeft steeds een ander IP en dan moet je toch eerst ff contact zoeken om het IP te vragen. En dan weet je meteen of die persoon online of offline is. :D Waar wil je zo'n programma voor gebruiken dan? Je kunt ook gewoon allebei b.v MSN, ICQ, Yahoo Messenger enz. nemen.
Link naar reactie
[quote:971e2fe177="Phruster"]wat d8 je van Uitvoeren --> ping ???.???.???.???[/quote:971e2fe177] Dat zal dus in veel gevallen niet werken. Als iemand een beetje firewall heeft staan, krijg je dus een keurige time-out melding terug. Ik denk niet dat er software is om te kijken of iemand online is, behalve de bekende instant messengers zoals ICQ en MSN Messenger.
Link naar reactie
Je komt niet om een firewall heen, je zal er altijd doorheen moeten, tenzij er aan de kant van de firewall een of andere rare omleiding is gemaakt, maar wat heeft een firewall dan nog voor nut? Als in die firewall dus ingesteld staat om ieder ICMP pakketje te laten vallen (ICMP = Internet Control Message Protocol, het protocol waar Ping gebruik van maakt), krijg je een time-out melding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...