Ga naar inhoud

Hotmail/MSN Mail importeren???


Aanbevolen berichten

Ik heb het een tijdje geleden eens gedaan, maar naderhand weer weggehaald. Volgens mij moest je bij accounts een nieuwe account toevoegen en dan gewoon de wizard volgen. Wanneer je de server moet opgeven kun je geloof ik ergens hotmail aanklikken en krijg je meteen de goede. Kijk anders ff in de help.
Link naar reactie
Hij zegt juist, dat zijn e-mailadres xxx@msn.com is en je dat niet kunt selecteren... Kun je niet eerst een fake hotmail account instellen via de wizard, vervolgens de settings voor de in- en uit-server even op een kladblaadje zetten, en dan zónder de wizard je xxx@msn.com instellen, daarbij de server-gegevens van je kladblaadje gebruikend? Zou misschien kunnen werken... en ja, anders gewoon even mailen of de help doorzoeken...
Link naar reactie
[quote:7c4f44a726="Toeter84"]Hij zegt juist, dat zijn e-mailadres xxx@msn.com is en je dat niet kunt selecteren... [/quote:7c4f44a726] Ik gebruik Outlook(Express) nooit. Zit er geen msn.com-optie bij? Dan weet ik het zo snel ook niet. Waar kun je eigenlijk ooit een msn.com adres aanvragen??
Link naar reactie
Waar het mij eigenlijk om ging, was het "HTTPMail" protocol. Ik wil een import functie schrijven (in PHP of Perl of iets), zodat ik mijn e-mail niet meer via www.hotmail.com of Outlook hoef te lezen. Ik gebruik "SquirrelMail" onder Linux als webmail client. Mijn POP3 Accounts kan ik daarmee al uitlezen, alleen nog geen webmail :( Ik heb inmiddels al wat info gevonden... maar het blijkt nogal ingewikkeld te zijn....
Link naar reactie
Nou. op www.msn.com :D --> Sjoerd www.twigger.nl gebruikt ook een manier om je mail op te halen...maar of je daaruit een httpmail :-? mailprotocol kunt bouwen weet ik niet... waar is het voor, mag ik vragen? website, online, offline, applicatie? ik kan me er zo niets bij voorstellen nml.
Link naar reactie
Ik wil eigenlijk meer een interface schrijven tussen 2 protocollen: POP3 en HTTPMail. Microsoft heeft dat HTTPMail protocol ontwikkelt, zodat je met Outlook Express webmail kunt uitlezen. Helaas is Outlook het enige programma die dat HTTPMail protocol ingebruik heeft. Mijn Squirrelmail webclient onder Linux, is een IMAP Client. Ik kan met fetchmail POP3 accounts uitlezen, die de mail doorsluist naar IMAP. Helaas kun je met fetchmail geen webmail uitlezen (=HTTPMail). Er bestaat ook nog geen ander programma wat dat kan... voor zover ik heb kunnen vinden op internet. Wat ik dus wil doen, is een interface maken, zodat ik met fetchmail m'n webmail kan downloaden, alsof het via het POP3 protocol gaat. Er zijn al verschillende projectjes opgestart, maar helaas werkt geen van allen. Zo... dat was het hele verhaal :) Ik hoopte dat iemand mij kon wijzen op een programma wat Webmail kon uitlezen via het HTTPMail protocol. Ik heb inmiddels het hele internet afgezocht, en kon slecht pre-alpha fases vinden van implementaties van dit protocol.... In ieder geval bedankt voor de info :) Grtz, Maurice
Link naar reactie
[quote:98688a02e1="Toeter84"]Nou. op www.msn.com :D --> Sjoerd[/quote:98688a02e1] Zover was ik ook al :D Heb m'n kop wel volzitten met examenstof, maar dat kan ik nog wel bedenken. Ik sowieso nooit op op die site. Ik dacht dat ze iedereen op Hotmail kieperden. Ik heb (tot nu toe dan) ook nog nooit gezien dat iemand een xxx@msn.com had. Ik ontdek hier ter plekke dat ik met m'n hotmailaccount op msn.com kan inloggen. Als dat samen werkt kun je ook de servers een proberen te combineren :D. En anders gewoon eens proberen. Zo moeilijk zal de naam niet zijn en hij verschilt vast ook niet zoveel van die van Hotmail. En anders kan ik je ook niet helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...