Ga naar inhoud

telebankieren / internetbankieren


Aanbevolen berichten

Internetbankieren=Online Telebankieren=Offline Althans, zo zie ik het. Via de Rabobank kan het (nog) beide. Echte verschillen zijn er niet, maar ik vind 't wel zo handig om op m'n gemak eerst Offline alles klaar te zetten en daarna Online te verzenden. Doorgaans werkt alles perfect, hetgeen van de meeste andere banken niet gezegd kan worden. Groet, Ton
Link naar reactie
Als je over een vaste internetverbinding beschikt zou ik persoonlijk voor internetbankieren gaan. Ik gebruikt zelf die service van de Rabobank en werkt perfect. Groot voordeel hiervan is dat je overal waar maar internet is, je je bankzaken kan regelen. (is toch lekker vanaf een internetcafetje op Curacao :wink:
Link naar reactie
Bedankt, Zelf dacht ik dus aan telebankieren, omdat ik het nog met een 56k6 moet stellen hierzo, maar ik heb begrepen dat de rabobank hier binnenkort mee stopt... Het zogenoemde internet bankieren zit me niet helemaal lekker, met IE en een ssl via een website dingen regelen...dar is toch vragen om problemen ?
Link naar reactie
De verbinding is veilig, als er al iemand je verbinding weet af te tappen, kunnen ze hooguit je rekeninginfo zien. Is natuurlijk niet fijn, maar de kans hierop is zeer klein. Er is een 3-way keyexchange met een checksum die het haast onmogelijk maakt je echte account te hacken, maar die kans is natuurlijk ook nooit uitgesloten bij telebankieren. Het afgeven van je creditcard in een restaurant heeft meer risico, zeker als er zo´n leuke afdruk wordt gemaakt van je kaart waar alle gegevens opstaan die nodig zijn om te bestellen via internet. :smile:
Link naar reactie
Om even een klein misverstand weg te nemen: Uit welingelichte (Rabo)kringen is mij verzekerd dat Rabo Telebankieren voorlopig nog niet stopgezet wordt. Een van de redenen is dat veel mensen hun transacties converteren naar ASCI bestanden, of anderszins, om het vervolgens te bewerken in (b.v.) een database. Zolang dit via de website nog niet te regelen is, wordt Telebankieren op korte termijn nog niet gestopt. Versie 5.0 is nog te verkrijgen via de Rabobank en voldoet perfect! Groet, Ton
Link naar reactie
Het klopt dat op de officiele manier er nog geen mogelijkheden zijn om je rekening info offline te krijgen, wat ik zelf doe is regelmatig de pagine via copy/paste in een excell-sheet plaatsen, is wat omslachtig en bewerkelijk, maar werkt wel. Je kan ook het programma Quicken-pro gebruiken om je online data in een offline bestand te krijgen, dit is zelfs een volwaardig boekhoud programma
Link naar reactie
Ik vindt de beveiliging goed geregeld, Internet Bankier bij ABN en Postbank. Wat ik wel als nadeel ervaar is dat je maar een bepaalde tijd je gegevens kan nazien op Internet, je kan een backup maken. Het offline bankieren zal op den duur helemaal verdwijnen vanwege de hoge kosten die de banken moeten maken als er een nieuwe upgrade aankomt. Dus heb je Kabel,ADSL of bv Flaterate zou ik zeker gaan Internetbankieren dan kost het ook niks ektra's meer.
Link naar reactie
Bij Rabobank internet bankieren kun je je mutaties tot langer terugzien. Nou weet ik niet precies hoe lang, maar ik geloof een half jaar. Bij ABN/Amro internet bankieren kun je je mutaties tot hooguit 2 maanden terug inzien. Hier wordt aan gewerkt; of het nou een half jaar of een jaar wordt is nog onduidelijk. De site van ABN/AMro internet bankieren vindt ik trouwens erg prettig!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...