Ga naar inhoud

ip achter een netwerk


Aanbevolen berichten

hallo, ik vraag me af hoe iemand anders op mij kan inloggen terwijl op een netwerk zit. wat wordt het ip van mijn computer?? als ik dan bijvoorbeeld netmeeting wil laten draaien moet een ander persoon mijn ip hebben om in te kunnen loggen. heb ik hier dan een appart programma nodig om een appart ip te verkrijgen?? of is dat ip er al als iemand een tip of idee heeft, plaats dan aub ff een berichtje mvg, Dennis [ Dit bericht is bewerkt door: Reveal_inc op 2002-05-01 21:26 ]
Link naar reactie
Volgens mij haal jij IP adresssen met inloggen door elkaar. Een IP adres is een nummer dat je PC krijgt, wanneer hij in een netwerk komt. Net zoals een huisnummer. Inloggen is heel wat anders. Wanneer je inlogt wordt er een soort script gedraaid zodat de PC opstart met jouw persoonlijke instellingen van de desktop etc. Afhankelijk van de netwerkstructuur kunnen er ook allerlei aangepaste programma's gedraaid worden vanaf het netwerk. Neem bijv. Outlook dat, wanneer je ingelogd bent, bij het opstarten jouw mail van de Exchange-server ophaalt. Het IP-adres van je PC staat daar in die zin los van, dat het de exchangeserver geen fluit uitmaakt "op welk adres" hij de post moet afleveren, zolang het maar een geldig adres binnen het netwerk is. Je kunt bijv. ok op 2 machines tegelijk ingelogd zijn en dan zelfs op beiden je outlook starten. Die directorie wordt namelijk gewoon gedeeld op de exchange-server. Je kunt dus in jou geval ook ingelogd zijn op 2 machines en op een met netmeeting werken. Als je netmeeting op de 2 machines hetzelfde geconfigureerd hebt, kan iemand onder jouw naam (wanneer je de PC onbeheerd achterlaat nadat je ingelogd bent) Netmeeting gebruiken. Een en ander is wel afhankelijk van het gebruikte besturingssysteem (9x/2000/xp) en de gebruikte programma's... Wanneer een PC in een groot netwerk hangt, KRIJGT hij meestal een IP-adres toegewezen van een DHCP server (server die IP-adressen uitdeelt) Dat werkt in dat soort netwerken wat handiger (flexibeler) dan bij iedere PC een vast adres in te stellen. Je huidige IP-adres kun je opvragen door in een dosbox op te geven "ipconfig" (win2000/XP) of anders start>uitvoeren> "winipcfg" in win9X. _________________ "Equal opportunity means everyone will have a fair chance at being incompetent." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-05-02 09:04 ]
Link naar reactie
ipconfig kende ik al, maar dan krijg ik het standaard netwerk ip door. ik bedoel dat iemand van buitenaf dus op mijn (bv netmeeting) netwerk kan inbellen. bij netmeeting moet je een ip opgeven van de gene op wie je wilt inbellen. nu is mijn probleem dus dat ik nog steeds niet kan vinden of ik een poort achter het orginele ip moet zetten of dat ik een compleet ander ip heb hier. het is hier maar een klein netwerk dus ik heb geen speciale software om de boel een beetje bij elkaar te houden. mvg, Dennis
Link naar reactie
Als iemand anders van buitenaf wil verbinden met NetMeeting, moet hij of zij jouw publieke IP-adres opgeven. Dat is het IP-adres wat jij op het Internet hebt. Dit adres krijg je van je provider. Ik weet niet hoe je verbinding maakt met internet, maar als je een inbelverbinding of iets dergelijks hebt, moet je ipconfig (windows 2000, XP) of winipcfg (win9x, ME) uitvoeren op de pc die het internet deelt. Dan zie je twee IP adressen, eentje voor je lokale netwerk en eentje die je van je provider krijgt.
Link naar reactie
dat begrijp ik, ik heb xp, en provider is chello. maar ik zit dus achter een netwerk. als ik dus gewoon het ip dat ik gekregen heb van de provider zou invullen belt hij in op de host. ik moet dus iets hebben waardoor hij verder gaat naar mijn computer achter het netwerk. ik krijg dus 3 ip's op deze computer 1. IP adress 2. Subnet Mask (dunno wat dat is) 3. Default Gateway (standaard netwerk ip) moet ik 1 van deze gebruiken?? ---- greetz, Dennis
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...