Ga naar inhoud

Snelheid meten/weten


Aanbevolen berichten

Kennis van mij heeft een kabelmodem die kan downloaden met snelheden van 140k. Bij mij staat er tijdens het downloaden zo rond deze tijden (bijna 03:00u) wel eens 20 soms 30k met mijn kabelmodem. Ben ik nu gek of is hij het? Ik heb een extra snel abonnement hij een basis abonnement (allebei kabelfoon) Kan iemand mij vertelen waar ik een site kan vinden die de snelheid meet van je verbinding. Vroeger was er ivis.nl maar die werkt niet meer. Alvast bedankt [ Dit bericht is bewerkt door: boss63 op 2002-05-01 18:01 ]
Link naar reactie
[quote:984fdbc70f] Op 30-04-2002 18:42 schreef Rick Gimpel: Kijk ook even bij de uitleg die ze geven, of ze kb of KB hanteren. [/quote:984fdbc70f] Bedankt voor de tips nou denk dat het ies met bits en bytes was want tijdens een gezamelijke test had hij een snelheid van 10.4 en ik van 39 kB/s gelukkig heeft het toch nog zin om een duurder abonnement te hebben
Link naar reactie
Vergeet niet dat je met een kabelmodem de beschikbare bandbreedte DEELT met andere mensen bij jou in de buurt. Woon je in een straat met allerlei bejaarde buren zonder internetaansluiting, DAN kun je hoge snelheden halen. Zit je in een studentenflat waarin iedereen de hele dag aan het downloaden is, dan zakt de snelheid dramatisch. Een ander abonnement is dus geen garantie op een snellere verbinding. Dan moet je gaan uitkijken naar ADSL, waar je volgens mij een gegarandeerde bandbreedte krijgt.
Link naar reactie
[quote:25aaf2fc67] Op 01-05-2002 11:08 schreef Captain_Kansloos: Vergeet niet dat je met een kabelmodem de beschikbare bandbreedte DEELT met andere mensen bij jou in de buurt. Woon je in een straat met allerlei bejaarde buren zonder internetaansluiting, DAN kun je hoge snelheden halen. Zit je in een studentenflat waarin iedereen de hele dag aan het downloaden is, dan zakt de snelheid dramatisch. Een ander abonnement is dus geen garantie op een snellere verbinding. Dan moet je gaan uitkijken naar ADSL, waar je volgens mij een gegarandeerde bandbreedte krijgt. [/quote:25aaf2fc67] Klopt het is niet heel druk in mijn wijk en zijn wijk wel allemaal bejaarden maar toch zoveel verschil kon volgens mij ook niet maar bleek dus mee te vallen. Deze snelheid is prima zo. Bedankt voor reactie
Link naar reactie
niet een site waar je je snelheid mee kunt meten maar een programma's waarmee je dat kunt is DU-meter (http://www.dumeter.com). Dit registreerd in eerste instantie wat je aan hoeveelheid data je Down/Upload maar kan ook de snelheid weergeven waarmee je dit doet. Nou weet ik niet of ze bij kabelfoon doen aan een datalimiet maar dan is dit helemaal handig.
Link naar reactie
[quote:a1f2339730] Op 02-05-2002 18:27 schreef ChristuS: niet een site waar je je snelheid mee kunt meten maar een programma's waarmee je dat kunt is DU-meter (http://www.dumeter.com). Dit registreerd in eerste instantie wat je aan hoeveelheid data je Down/Upload maar kan ook de snelheid weergeven waarmee je dit doet. Nou weet ik niet of ze bij kabelfoon doen aan een datalimiet maar dan is dit helemaal handig. [/quote:a1f2339730] Nou er is wel een data limiet maar die is voor mijn gebruik redelijk ruim zo'n 10.000Mb per maand, ach zoveel download ik gelukkig nog niet. Bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...