Ga naar inhoud

Internet delen


Aanbevolen berichten

Ik heb een voor mij goed werkende netwerkverbinding tussen 3 PC's via een hub. Daarnaast heb ik internet via een kabelmodem op een PC met win98 en wil deze delen met de overige pc's. Hiervoor heb ik van mijn provider 2 extra ip-adressen e.d. ontvangen. Hoe configureer ik nu mijn pc's zo dat de netwerkkaarten van het lokale netwerk (de huidige internet-PC heeft een aparte voor het kabelmodem) werken met beide protocollen. Ofwel Netbui voor het lokale netwerk en TCP/IP voor het internet. user-000
Link naar reactie
Mijn bedoeling is om ook met slechts 1 pc aan te kunnen internetten zonder gebruik van een router. Wanneer ik nu de utp-kabel vanaf mijn kabelmodem aansluit op een utp-aansluiting op mijn hub en alle pc's configureer met de van mijn isp verkregen IP-adressen zal e.e.a. moeten werken. De netwerkkaarten en hub krijgen dan zowel TCP/IP als NETBUI voor de kiezen, maar gezien de hoeveelheid data op het lokale netwerk acceptabel. Intussen blijken reeds 2 pc's (met win98 te werken); ik vraag me echter af hoe het lokale dataverkeer van het internet af te houden is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...