Ga naar inhoud

Modem installeren


Aanbevolen berichten

Bij een kennis van mij is zonder aanleiding niet meer mogelijk, om via hun ISDN modem op internet te komen. Ik heb de instellingen bekeken, maar op het eerste gezicht niks byzonders kunnen ontdekken. Wat mij wel is opgevallen, het modem zit op compoort 1 ook nadat ik het modem opnieuw heb geinstalleerd. En ik kreeg een venster met de melding interrupt 4. Als compoort 1 niet correct is, hoe kan ik dit ook al weer aanpassen. Ik weet van mijn eerder telefoonmodem, dat die op compoort 3 zat. Dat moest ik toen ook handmatig aanpassen. Nu ik echter via de kabel internet ben ik het zicht op de telefoonmodems enigszins kwijt. Als ik probeer verbinding te maken met het internet, dan krijg ik de melding, dat het modem al open is of niet juist geinstalleerd. Ik wacht jullie antwoord wel af, alvast bedankt! Jan K.
Link naar reactie
COM1 kan alleen gebruikt worden als er geen fysieke poorten aanwezig zijn. Het is mogelijk om COM1 en COM2 via de Bios uit te schakelen. Een insteekkaart zoals een modem krijgt dan automatisch COM1 toegewezen. COM1 heeft IRQ 4 en I/O Range 03F8-O3FF Controleer eerst in Apparaatbeheer of er geen conflicten zijn; uitroeptekens of rode kruizen. Het kan zijn dat er een conflict is met de fysieke COM1 poort op het moederbord. Dan moet je de ISDN modem dubbelklikken en dan kijken op het tabblad bronnen. Daar kun je ook de settings veranderen. Als de twee COM poorten al aanwezig zijn wordt het COM3 of COM4. Dit is afhankelijk of er op COM1 of COM2 al iets is aangesloten. COM1 en COM3 (IRQ 4)alsmede COM2 en COM4 (IRQ 3) kun je niet combineren want dan krijg je een irq conflict. Als er bijvoorbeeld iets is aangesloten op COM1 dan moet je de Isdn-adapter op COM4 instellen. Succes, Noztra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...