Ga naar inhoud

Onderzoek naar P2P - diensten (Morpheus, KaZaA, etc.)


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig een werkstuk te maken met als titel: P2P diensten en hun effect op de muziek- en filmindustrie. Daarom zou ik alle gebruikers van dergelijke diensten verzoeken om antwoord te geven op de volgende vraag: Zou je een film en/of CD kopen als niet de mogelijkheid bestaat om hem te downloaden? Een Ja / Nee antwoord is voldoende. Bij voorbaat dank, Sven A.U.B. NIET MEER REAGEREN IEDEREEN DIE GEREAGEERT HEEFT BEDANKT! [ Dit bericht is bewerkt door: MajinBuu op 2002-04-04 20:50 ]
Link naar reactie
Hoi, Ik heb geen breedbandverbinding, dus dat ligt wat moeilijk :smile:. Muziek zou op zich wel gaan, films is uiteraard [b:3434e0a218]geen[/b:3434e0a218] optie. Ik koop weinig cd's meer. De prijzen worden steeds hoger en waren al belachelijk hoog :evil: Er zijn in Tilburg wel 2 goedkopere zaakjes. De ene koopt alleen restpartijen enzo op. Daar zijn de meeste (wel goede/bekende) cd's fl. 27,50. Maar hij moet maar net hebben wat je zoekt.. Die andere zaak heeft wel alles. Daar zijn de prijzen zo rond de 35 a 40 gulden. Uit principe koop ik liever bij die zaken (als een cd voor dezelfde prijs bij van leest ligt koop ik hem dus bij een van die 2 zaken :razz: ). Maar ik koop ook alleen cd's in de aanbieding. En dan bedoel ik ECHT in de aanbieding. Want bij de free record shop plakken ze op cd's van 42 gulden zelfs een sticker met "Nice Price". Nou dat vind ik dus geen nice price. :evil: De aanbiedingen van 19,95 bij van leest zijn wel mooi. Voor mij ligt de grens voor een cd toch echt wel rond de 30 gulden... Gisteren kwamen ze weer eens met zo'n onderzoek op de proppen. En het lag allemaal weer aan internet en downloaden enzo. De cd verkopen waren in 2000 iets van 39,9 miljoen, in 2001 37,x. Daling van 5,5%. Maar volgens mij is de winst hetzelfde gebleven door prijzenverhoging. Dus waar zeiken ze over??? BTW: omrekenen naar euro's mag je zelf doen :wink: Groetjes, Ed
Link naar reactie
Het ligt voornamelijk aan de film/spel zelf. Als ik bij voorbaat al weet dat het een van mijn favorieten zal worden, koop ik toch liever het origineel,(maar van tevoren heb ik dan toch meestal al een exemplaar van het internet om uit te proberen). Een origineel is toch vrijwel altijd van betere kwaliteit dan een dvd-rip, of een gekraakte versie van een spel. Vaker kun je met een illegaal kopie van een spel niet via het internet spelen of heb je geen in-game filmpjes, dit is dan ook vaker een motivatie om toch maar een origineel te kopen. Kort om ik zou alleen goede spellen en films kopen, en het internet gebruiken om die goede spellen en films te vinden. Dennis.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...