Ga naar inhoud

Probleem Windows XP - ADSL


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een interne Alcatel Speedtouch PC ADSL modem en kreeg die niet geinstalleerd onder Windows XP. Ondertussen heb ik een driver gevonden en hem geinstalleerd maar nu heb ik een ander probleem.

Ik was zojuist een verbinding aan het aanmaken en ik kon op een bepaald moment kiezen tussen 3 dingen:

- Connect using a dial-up modem - Connect using a broadband connection that requires a user name and password. - Connect using a broadband conenction that is always on.

Aangezien ADSL toch een breedband verbinding is sloot ik het eerste al direct uit. Het laatste kon ook niet want bij Win98 moest ik telkens inloggen.

Dus koos ik het tweede maar na mij username en paswoord gegeven te hebben kon ik al onmiddellijk op connect klikken, zonder dat ik een modem heb moeten installeren. Vanzelfsprekend werkte dat niet.

Ik koos het eerste dan maar en dat werkte wel. Toch vrees ik dat ik nu een 56K verbinding heb aangemaakt met mijn ADSL modem. De downloadsnelheid is nog altijd prima dus vond ik het niet erg. Maaaar. Zojuist kreeg ik telefoon terwijl ik online was en mijn connectie werd verbroken. Toch is de telefoonlijn niet bezet als ik online ben en kan ik bellen terwijl ik surf.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Nou ik heb ook een speedtouch PC en eerlijk gezegd.. IK HEB GEEN FLAUW IDEE HOE IK HET HEB GEDAAN.. Maar misschien kan dit je helpen... installeer het modem zodat hij wordt herkent... daarna moet je op je bureaublad zien een ikoontje met, als ik het me goed herinner... ADSL-CONNECT..(het ziet eruit als een groen, grijze planeet met een ring er rond om heen, in de planeet zelf staat een opschrift ITEX). Als je daar je instellingen goed heb ingevoerd zou alles moeten werken...
Link naar reactie
In de handleiding van MXSTREAM staat het volgende: [i:af1b7451e5]gebruik alleen de mxstream-cdrom van KPN Telecom ............... Met de cd-rom van Alcatel kan je geen gebruik maken van MXSTREAM[/i:af1b7451e5] Mogelijk heb je de xp-drivers bij Alcatel ipv bij KPN MXstream gedownload ? Dat zou verklaren waarom er bij jouw geen icoontje staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...