Ga naar inhoud

Wie heeft er ervaring met online databases?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 3 jaren later...
Als je een database online wilt zetten kan je het makkelijkt (vindt ik) met ColdFusion werken. Ik werk er inmiddels al 5 jaar mee en ik heb veel site's hier mee geautomatiseert. Het is erg gebruiks vriendelijk als je CF programmeerd in Dreamweaver MX. Ook de tutorials op de site van Macromedia zijn redelijk duidelijk. Ik heb veel talen geprobeerd (PHP, CGI, Java (Jrun) en ASP). Maar PHP werkt niet stabiel onder een windows Server. CGI vindt ik niet snel kwa programmeren. Java heb ik niet zo lang geprobeerd maar vondt het niet erg stabiel. ASP is echt super. Ook erg makkelijk en snel. Maar ik ga voor ColdFusion want, die server is gewoon erg fijn en lekker snel op mijn systeem. :D
Link naar reactie
Flashhawk, dan mag je mij eens uitleggen waarom je zeg: " Maar PHP werkt niet stabiel onder een windows Server". Ik heb hem ook al ruim 1 jaar werken, maar geen enkel probleem hiermee. Trouwens om eerlijk te zijn gebruik ik ook GEEN IIS. Deze baggert te veel je moet hem te vaak updaten en is te interessant voor hackers :-(
Link naar reactie
Ik had een review site gelezen waar PHP, ASP, Perl en CF werden vergeleken. Ik werd erg enthousiast over het verhaal van CF, mede ook omdat ik al met Macromedia Dreamweaver werk. Maar toen ging ik een hosting bedrijf zoeken dat CF biedt. Nu in Nederland zijn die bijna niet te vinden, en als je ze vindt betaal je je echt scheel. In Belgie doen ze er meer mee en zijn ze wat goedkoper. Het was echter een criterium dat de hosting partner in Nederland was en dat het low budget moest zijn. Nu daar viel mijn plan dus in het water. Nu ben ik aan het ontwikkelen met MySQL, Perl en PHP. Dat is nog in een vroeg stadium dus daar kan ik nog niets over zeggen. In ieder geval is PHP en Perl en MySQL of Postgres veel goedkoper als je hosting zoekt.
Link naar reactie
Ik heb er geen ervaring mee hoor... maar wat bedoel je precies met presenteren? Als het gaat om de inhoud tonen in een statisch HTML bestand dan kan je zo'n .dbf openen in MS Access en exporteren naar HTML. Als je het echt onder een databaseprogramma wil draaien dat kan denk ik wel, maar misschien dat je dan eerst een conversie moet doen naar een geeigend bestandsformaat voor SQL server of MySQL zodat je het met ASP of Perl of PHP kan scripten op die bestanden. Maar zoals gezegd, geen ervaring mee. Alleen een beetje met andere oplossingen.
Link naar reactie
[quote:039eb02143="LibraOne"]Ik heb er geen ervaring mee hoor... maar wat bedoel je precies met presenteren? Als het gaat om de inhoud tonen in een statisch HTML bestand dan kan je zo'n .dbf openen in MS Access en exporteren naar HTML. Als je het echt onder een databaseprogramma wil draaien dat kan denk ik wel, maar misschien dat je dan eerst een conversie moet doen naar een geeigend bestandsformaat voor SQL server of MySQL zodat je het met ASP of Perl of PHP kan scripten op die bestanden. Maar zoals gezegd, geen ervaring mee. Alleen een beetje met andere oplossingen.[/quote:039eb02143] Dan zou het zo kunnen: 1. omzetten in MS Acces en dan naar HTML (wat ik, denk ik, bedoelde) OF 2. omzetten naar een SQL. Dat betekent dus altijd omzetten. Dus ten koste van snelheid. Kan dan misschien beter alle applicaties ombouwen ? Hartelijk dank voor antwoord. Is er nog iemand met ervaring met dit vraagstuk ?? opamax
Link naar reactie
Hoi OpaMax (ben je een echt opa bij de weg?), Je schreef: [quote:a60546c813]Dan zou het zo kunnen: 1. omzetten in MS Acces en dan naar HTML (wat ik, denk ik, bedoelde) OF 2. omzetten naar een SQL. Dat betekent dus altijd omzetten. Dus ten koste van snelheid. Kan dan misschien beter alle applicaties ombouwen ? Hartelijk dank voor antwoord.[/quote:a60546c813] Als ik het goed begrijp is dus een statische HTML pagina die je steeds update vanuit een dbf de bedoeling... (zo niet gil dan even). Wat betreft het omzetten. Als je bronbestand altijd dbf zal blijven en een eenmalige conversie naar Acces en van daar uit verder gaan niet voldoende is dan moet je dus inderdaad elke keer omzetten. Ja dat zijn een aantal stappen maar als het om niet veel dbf-jes gaat redelijk vol te houden lijkt me.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...