Ga naar inhoud

Probleem verzenden bestanden met ICQ of MSN.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem. Bestanden verzenden met ICQ of MSN lukt met iedereen maar niet met één kameraad van mij. Elke keer krijg ik de opmerking: bestandsoverdracht lukt niet; schakel de systeembeheerder in. Nu heb ik al op internet gekeken en hier stond dat het niet mogelijk is om bestanden te verzenden als er een netwerk aanwezig is. Ontvangen is WEL mogelijk. Dit lukt helaas ook al niet. Ik heb de firewall uitgezet (mijn kameraad ook) en het netwerk ook.(Dus de uitgang van de kabelverbinding rechtsstreeks in mijn computer, zonder tussenkomst van een hub. Weer hetzelfde probleem) Zou het kunnen liggen dat mijn kameraad en ik in dezelfde wijk wonen? (de kabel wordt dus geshared met een wijk, ooit ergens gehoord). Met andere mensen heb ik geen last, en kan ik bestanden verzenden en ontvangen. Wie kan mij helpen???

Alvast bedankt voor het lezen.

Jeroen

Link naar reactie
quote:
Originally posted by jeroentje: Hallo,

Ik heb een probleem. Bestanden verzenden met ICQ of MSN lukt met iedereen maar niet met één kameraad van mij. Elke keer krijg ik de opmerking: bestandsoverdracht lukt niet; schakel de systeembeheerder in. Nu heb ik al op internet gekeken en hier stond dat het niet mogelijk is om bestanden te verzenden als er een netwerk aanwezig is. Ontvangen is WEL mogelijk. Dit lukt helaas ook al niet. Ik heb de firewall uitgezet (mijn kameraad ook) en het netwerk ook.(Dus de uitgang van de kabelverbinding rechtsstreeks in mijn computer, zonder tussenkomst van een hub. Weer hetzelfde probleem) Zou het kunnen liggen dat mijn kameraad en ik in dezelfde wijk wonen? (de kabel wordt dus geshared met een wijk, ooit ergens gehoord). Met andere mensen heb ik geen last, en kan ik bestanden verzenden en ontvangen. Wie kan mij helpen???

Alvast bedankt voor het lezen.

Jeroen


Ik heb de oplossing helaas ook niet, maar ik heb het ook gehad met een kameraad (met icq) maar het lag eraan dat zijn firewall er tussen kwam. Dat is het bij jullie dus niet. Dan MOET het gewoon door ICQ komen. Het is onzin dat het zou komen omdat jullie in dezelfde wijk wonen. Ja, mensen in dezelfde straat/wijk zitten op hetzelfde aansluit punt (in een cirkeltje). Het moet iets software matigs zijn.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by dropkut: Om bestanden uit te wisselen,moet je er wel voor zorgen dat je allebei online staat en niet b.v invisible.

Ronald


Je kan niet eens een file sturen naar iemand die niet online is. En ik kan prima sturen en ontvangen als ik invisible ben. Wel 's van de visible list gehoord ?

[This message has been edited by foeyo (edited 08-01-2002).]

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...