Ga naar inhoud

socketsfout


anoniem

Aanbevolen berichten

Een socket is een verbinding met het internet. Al je programma's praten via een of meerdere sockets met andere programma's op het internet. In jouw probleem geval praat je email client (bv outlook) via een socket met een email server.

Er zijn 1001 verschillende dingen die fout kunnen zijn, kan handig zijn als je de exakte foutmelding geeft.

Link naar reactie
Hoi,

Als mensen die jou een mailtje sturen een foutmelding krijgen, dan ligt het probleem toch bij HetNet???

Als mensen een foutmelding krijgen, dan komt het mailtje dus niet op de mailserver binnen, en de mailtjes die wel binnenkomen (waarbij er geen foutmelding terugkomt) kun je niet ophalen.

Tenminste dat zou ik zo denken. Als ik bij HetNet kijk bij "Storingen en Onderhoud" zie ik voor 25 januari staan dat er werkzaamheden waren aan de mailserver waardoor 1/3 van de gebruikers hun mail niet op konden halen, en er was een probleem met een authenticatie server (die wachtwoorden enzo controleert)...

Dus misschien dat dat een beetje uit de hand gelopen is...??? :smile:

Groetjes, Ed

------------------ Als ongeveer 80% van de treinen op tijd rijdt, waarom zit ik dan altijd in een trein van de resterende 20%...

Klik hier voor mijn homepage over natuurfotografie

Link naar reactie
Hoi,

Als de email het enige is waar je problemen mee hebt bij hetnet (dus als de verbinding verder wel goed is) kun je ook ergens een gratis pop3-adres aanvragen en hoef je niet perse bij een andere provider...

Een overzicht van aanbieders (let op: ze zijn niet allemaal gratis): http://www.emailaddresses.com/ en dan kijken bij "pop3 email"

Overigens, een vriend van me zit sinds kort bij hetnet en die zei laatst dat 'ie ook problemen heeft met de email. Ik weet niet precies wat voor problemen, maar je bent dus niet de enige :smile:

Succes en groetjes, Ed

[This message has been edited by Eddey (edited 03-02-2001).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by jbeetje: Nu gaf ie socketsfout 110061 aan en Foutnr. 0x800cccoe.

Ik heb dat foutnummer even opgezocht (ik heb een lijstje met foutnummers) en foutnummer 0x800CCC0E betekent dat hij geen verbinding kan maken met de server. Kan aan jou liggen, maar ook aan de provider.

------------------ Een computer zonder windows is als een vis zonder fiets.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[quote:87120d8d89="Wim Sturkenboom"]Een socket is een verbinding met het internet. Al je programma's praten via een of meerdere sockets met andere programma's op het internet. In jouw probleem geval praat je email client (bv outlook) via een socket met een email server.<P>Er zijn 1001 verschillende dingen die fout kunnen zijn, kan handig zijn als je de exakte foutmelding geeft.[/quote:87120d8d89] Mijn foutmelding is socketsfout 10061 0x800cccoe
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...