Ga naar inhoud
  • 0

Windows formateren


anoniem

Vraag

Beste mensen, Ik zit met een probleem. Deze week heb ik ernstige virussen gevonden die mijn wachtwoorden zou opslaan. Ik had meteen Malwarebytes en Microsoft Security Esssentials erover heen gegooid. Het rare was dat Malwarebytes deze fout vond en MSE juist niet? Ik heb al mn bestanden en werk op een harde schijf opgeslagen en Windows 7 opnieuw Geïnstalleerd en alles geupdate etc. Tijdens de installatie kon je kiezen voor een installatie waarvoor je de bestanden houdt of dat je een schone pc krijgt. De 2e optie dus gekozen, staat er dat er al een installatie is plaatsgevonden dus ik kon niet kiezen dan te kiezen voor een Windows.old map te maken wat ik niet wou. Dus die map verwijderd en nog steeds geeft AVG antivirus 2012 aan dat er toch weer een virus is gevonden. Nu zit er niks anders op mijn c schijf helemaal te formatteren en leeg te halen zodat ik zeker ben van geen hackers en Spyware etc. Maar nu is mijn vraag kan ik dit doen zonder nare gevolgen en dan windows 7 (64 bit) opnieuw te installeren (orginele cd) Voor degene die het wilt weten wat mijn systeemeigenschappen zijn kan je het vragen in je antwoord. Alvast bedankt;)!
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote:852eddaf18="Abraham54"]Door te kiezen voor een "reparatie"-installatie, zijn in de nieuwe Windows de virussen van de oude Windows mee-geïnstalleert. Had je voor de eerste optie gekozen, dan was eerst de systeempartitie geformatteerd, waardoor die helemaal schoon wordt gemaakt en vervolgens had je dan ook een schone nieuwe Windows gekregen.[/quote:852eddaf18] Dat is toch de verkeerde optie als je de 1e doet dan installerend hij windows terwijl hij de bestanden behoud. Dan zitten de virussen er sowieso bij en ook bij de 2e omdat er een windows.old map wordt aangemaakt toch?
Link naar reactie
  • 0
[quote:19d02f4997="p0is0n-hit"]ja dus mijn vraag is hoe formateer je de c schijf zonder dat hij straks aangeeft dat er al een installatie is gevonden. [/quote:19d02f4997]De volgende Microsoft pagina is zeer informatief: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7[/url] Lees het onderdeel "[color=blue:19d02f4997]Optie Aangepaste installatie gebruiken en de harde schijf formatteren[/color:19d02f4997]"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...