Ga naar inhoud
  • 0

Beste gratis anti virus?


anoniem

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote:23a94c1a3f="tomvdlee"]Avira en Avast zijn goed. Avast heeft net wat meer mogelijkheden dan Avira. Beide zijn het goede virusscanners en komen uit verschillende testen goed uit verschillende testen.[/quote:23a94c1a3f] Avast heeft veel meer dan Avira! Zo heeft Avira Free nog steeds geen e-mailscanner. En niet onbelangrijk: Avast 6 Free is de enigste gratis antivirussoftware, welke onderdelen aan boord heeft, welke je verder alleen via te betalen antivirussoftware verkrijgt. En ook AVG2012 Free is een stap vooruit. Niet mijn favoriet, maar beter dan Avira!
Link naar reactie
  • 0
[quote:b87acfac93="DeNasio"]Bedankt voor de reacties. Maar waarom zou een bedrijf zo'n geweldig product gratis aanbieden? Is het om naamsbekendheid zodat men de pro versie gaat kopen? Maar als de gratis versie zo geweldig is, gaat men dan überhaupt de pro versie kopen?[/quote:b87acfac93] Avast heeft meer dan 100 miljoen gebruikers van de gratis antivirus! Zie het ook zo, doordat elke antivirussoftwaremaker tegenwoordig niet meer onder realtime cloudanalyse wegkomt, krijgt Avast daardoor een schat aan info over malware!
Link naar reactie
  • 0
Ik hoop niet dat dit topic alweer te oud is om in te reageren maar met AVG2012 heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen, ik heb deze bij zowel mijn ouders als zwager/zus draaien: Oudere versies 7/8 blijven veel ruimte in beslag nemen en na het verwijderen van deze bestanden (op aanwijzingen van de AVG site) ging 2012 volledig overstuur. Veel foutmeldingen en veel leken op hardware achtig falen (memory read errors etc). Daarnaast leek het het systeem vreselijk te vertragen. Ook de nieuwste variant van Avira viel me erg tegen. Elke dag weer een flinke popup om de betaalde variant onder de aandacht te brengen. Op 1 van deze pc's heb ik vandaag Avast Free geinstalleerd omdat het ding gewoon TE traag werd. MBAM en Eset gedraaid en die vonden niets. Omdat ik maar een uurtje of 2 bij die pc kon zijn had ik geen tijd om via deze site een topic te openen en de instructies af te wachten heb ik Avast geinstalleerd en die vond meteen een rootkit (naam vergeten helaas). Ik heb Avast zijn werk laten doen en voila, alle performance kwam terug en de foutmeldingen waren verleden tijd. Thanks Avast. Wat me wel zorgen baarde was een review: [quote:2b4772e6c2]However, Avast detects Trojans weakly. It could not delete, repair, or move to chest some of its Trojan detections. Other antimalware programs must be installed in coordination with the program to upgrade protection against Trojan. The latest Avast has also become bloated with many added features that could cause your PC to slow down[/quote:2b4772e6c2] Gevonden in: http://www.spywarenews.org/2011/01/avg-vs-avira-vs-avast-free-antivirus-review/ Goed, uit januari maar toch. Klopt deze stelling over trojans? Voorlopig even geen Avira/AVG meer voor mij.
Link naar reactie
  • 0
MSE heeft de gouden steeksleutel gewonnen bij de categorie beste beveiligingssoftware. Raar eigenlijk, ik denk dat de mensen kijken naar de snelheid, systeembelasting en gebruikvriendeljkheid. Als een viruscanner regelmatig gaat piepen is dat gewoon lastig. Zeker voor een site als Tweakers vind ik dit opmerkelijk. Maar goed er staan wel meer vreemde uitslagen in (zoals bijvoorbeeld Ziggo en Bol). http://tweakers.net/reviews/2400/5/gouden-steeksleutel-2011-de-uitslag-computers-en-software.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...