Ga naar inhoud
  • 0

Welke virusscanner gebruiken jullie?


anoniem

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote:40c6e3b74e="PS"] Meerwaarde van een betaald product zie ik persoonlijk niet.[/quote:40c6e3b74e] De betaalde versies van Antivirussoftware ontvangen de nieuwste virusdefinities eerder dan de freeware versies. En zou ook gebruikersvriendelijker zijn. Verder heeft een betaalde versies van Antivirussoftware recht op support. Op PC's die gebruikt worden voor internetbankieren, kun je waarschijnlijk beter betaalde Antivirussoftware draaien. Maar los daarvan is Avast Free Antivirus inderdaad een goede keuze. Ik draai die echter alleen op een ongeveer tien jaar oude PC in Windows XP Home Editie met SP3. Als firewall draai ik daarop de freeware versie van Comodo. Ik heb gemerkt dat deze erg vaak om toestemming vraagt, tijdens het installeren van Avast Free Antivirus.
Link naar reactie
  • 0
[quote:7bab0484bc="jolo"][quote:7bab0484bc="PS"] Meerwaarde van een betaald product zie ik persoonlijk niet.[/quote:7bab0484bc] De betaalde versies van Antivirussoftware ontvangen de nieuwste virusdefinities eerder dan de freeware versies. En zou ook gebruikersvriendelijker zijn. Verder heeft een betaalde versies van Antivirussoftware recht op support. Op PC's die gebruikt worden voor internetbankieren, kun je waarschijnlijk beter betaalde Antivirussoftware draaien. [/quote:7bab0484bc] Vandaar het woordje persoonlijk. Gebruiksvriendelijkheid laat voor mij niks te wensen over en support heb ik nog nooit nodig gehad. Punt van eerdere virusedities zie ik niet, ik heb op mijn thuispc nog nooit een besmetting opgelopen door achtergebleven definities (een wonder als je zie waar ik allemaal rondschuim :wink: ). Op mijn werk-pc overigens wel en dan heeft men daar een duur pakket. Je betaalt mijn inziens voor support en extra toeters en bellen, niet voor extra betrouwbaarheid in de basis functionaliteit.
Link naar reactie
  • 0
Hallo, Ik gebruik ca 2,5 jaar Panda IS . Heb het destijds aangeschaft ter vervanging van Mcafee dat door xs4all wordt aangeboden. Ik ben wel tevreden over Panda. Maar als xs4all, waarschijnlijk dit jaar nog, overgaat op het aanbieden van een ander programma overweeg ik toch om daarop over te schakelen. Scheelt weer een paar euro's. vr.gr.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...