Ga naar inhoud
  • 0

Probeert iemand op mijn systeem in te breken?


anoniem

Vraag

Dag beste, vandaag zat ik wat rond te snuffelen bij de instelleingen van mijn zyxel router. Op het laatst kwam ik uit bij de "logs" die het modem bij houdt, en hier vond ik iets dubieus :? [img:aa6ec2696a]http://i49.tinypic.com/24fzhpj.jpg[/img:aa6ec2696a] Kan iemand mij vertellen wat er mogelijk aan de hand kan zijn :? RJ
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Eigenlijk heel eenvoudig verhaal. Allereerst één ding, doorgaans mikken ze niet specifiek op jou. Wat er wel aan de hand is, dat er altijd baldadigheid is door lieden met wat te veel vrij tijd. Vroeger bestond die baldadigheid alleen uit zomaar vernielingen aanrichten, mensen lastig vallen etc. Die categorie heb ik over. Meestal zijn ze niet erg ijverig. Welnu, al jaren is het fenomeen bekend van zulke lieden die met een automatisch systeem het hele internet permanent doorzoeken naar open poortjes. Soms alleen maar voor de kick om allerlei informatie zomaar te kunnen lezen, en daar merk je dan niets van, soms om hierin "lekker" te knoeien. De firewall in de router constateert die pogingen en registreert ze. Dat is alles. Niets nieuws, iedereen heeft dit, alleen merkt dit niet altijd op. Vandaar dat een goede firewall gewoon een must is als je op het internet zit. Met name tegenwoordig, waar doorgaans je verbinding voor veel langere tijd aan staat dan vroeger toen je nog moest inbellen en daardoor veelal maar een paar minuten duurde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...