Ga naar inhoud
  • 0

twee firewalles op één computer: werkt dat?


anoniem

Vraag

De vraag is allicht duidelijk, de achtergrond ervan misschien niet: ik dacht al lang: 'een firewall geeft wel duidelijk aan welke aanvallen er op je systeem gedaan worden, maar de indringers die hij niet tegenhoudt (of is een firewall steeds perfect?) zal hij natuurlijk niet vermelden. Zet ik dan een tweede firewall op mijn systeem, dan vertelt het andere misschien dat er nog andere aanvallen waren die door het tweede systeem worden tegengehouden?' - of zoek ik spijkers bij laag water? [ Dit bericht is bewerkt door: Passer op 2002-05-13 15:25 ]
Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Volgens mij de spijkers......(ervan uitgaande dat ze hier niet voor gemaakt zijn)maar als je een betere beveiliging wilt, moet je eens kijken naar een hardwarematige firewall. ID: dit hangt ook van je firewall af, mijn NIS2002 geeft duidelijke meldingen die ook weer af te stellen zijn, en als er dan een cackertje binnenkomt, zie ik dat gelijk met Rode Uitroeptekens en de Alert Tracker zegt mij dan gelijk: Inkomend IP adres: **.***.***.***: **** Dus het indentiteit-gebeuren ligt denk aan je firewall. Succes.MV [ Dit bericht is bewerkt door: Martijn Verstappen op 2002-05-13 15:56 ]
Link naar reactie
  • 0
[quote:4a2a70abd1] Op 13-05-2002 15:23 schreef Passer: De vraag is allicht duidelijk, de achtergrond ervan misschien niet: ik dacht al lang: 'een firewall geeft wel duidelijk aan welke aanvallen er op je systeem gedaan worden, maar de indringers die hij niet tegenhoudt (of is een firewall steeds perfect?) zal hij natuurlijk niet vermelden. Zet ik dan een tweede firewall op mijn systeem, dan vertelt het andere misschien dat er nog andere aanvallen waren die door het tweede systeem worden tegengehouden?' - of zoek ik spijkers bij laag water? [ Dit bericht is bewerkt door: Passer op 2002-05-13 15:25 ] [/quote:4a2a70abd1]hoe meer je je pc dicht spijkert met xxxx firewall's . het is dan juist voor een derde de kick om je te kraken. een goede virus scanner is al voldoende.:grin:
Link naar reactie
  • 0
Yeah right. Zolang de gemiddelde gebruiker het niveau van een konijn niet overstijgt en zijn virusdefs slechts eens per half jaar bijwerkt ("o, moest dat dan, dat wist ik niet") kun je niet volstaan met het advies alleen een virusscanner te gebruiken. Bovendien is controle op uitgaand verkeer ook een taak van een firewall. Zo kun je bv. trojans en spyware perfect opsporen en tegenhouden. Twee firewalls is overigens niet aan te raden. Conflicten, blauwe schermen, zware systeembelasting en neigt naar paranoïa. [ Dit bericht is bewerkt door: BrigitteW op 2002-05-13 18:34 ]
Link naar reactie
  • 0
[quote:b919069f07] Op 13-05-2002 18:33 schreef BrigitteW: Twee firewalls is overigens niet aan te raden. Conflicten, blauwe schermen, zware systeembelasting en neigt naar paranoïa. [ Dit bericht is bewerkt door: BrigitteW op 2002-05-13 18:34 ] [/quote:b919069f07] Ik draai twee firewalls (ZoneAlarm en BlackIce Defender) en het werkt naar mijn weten perfect :smile: De reden dat ik twee firewalls draai is omdat ik een keer op een site kwam en tot mijn verbazing zag ik de inhoud van mijn C: schijf als achtergrond van de site. Toen ik eenmaal BlackIce had geinstalleerd kwam dit nie meer voor.
Link naar reactie
  • 0
ik ben 24/7 online, gebruik nooit een firewall en zit op een netwerk. Toch gebeurt mij nooit wat. Doe gewoon geen ontzettend domme dingen, 99,99 % van de zgn. hackers kunnen niets zonder een trojan of iets dergelijks. Iemand die slim genoeg is om via een terminal programma te hacken laat de thuisgebruiker wel met rust. Daarom firewalls zijn voor mietjes en vrouwen :wink:
Link naar reactie
  • 0
[quote:7bc3fa5b79] Doe gewoon geen ontzettend domme dingen, 99,99 % van de zgn. hackers kunnen niets zonder een trojan of iets dergelijks. Iemand die slim genoeg is om via een terminal programma te hacken laat de thuisgebruiker wel met rust. Daarom firewalls zijn voor mietjes en vrouwen :wink: [/quote:7bc3fa5b79] Ik begrijp hieruit dat jij zo'n Die Hard bent, die er opgewonden van raakt als een crackertje tussen je persoonlijke bestanden snuffeld?? *kinky!* :grin:
Link naar reactie
  • 0
[quote:967ddd37fa] Op 14-05-2002 8:27 schreef MajinBuu: De reden dat ik twee firewalls draai is omdat ik een keer op een site kwam en tot mijn verbazing zag ik de inhoud van mijn C: schijf als achtergrond van de site. Toen ik eenmaal BlackIce had geinstalleerd kwam dit nie meer voor. [/quote:967ddd37fa] Twee misverstanden in één zin: Blackice is geen firewall. Een firewall controleert in- en uitgaand verkeer, en dat laatste doet Blackice niet. Daarnaast is dat gebeuren met je schijfinhoud een eenvoudige applet die op je eigen PC draait. Jij ziet de inhoud van je locale schijf omdat die applet op jouw schijf draait, maar iemand anders kan die inhoud helemaal niet zien. Een simpele java-scriptblocker had uitkomst kunnen bieden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...