Ga naar inhoud

Hoe kopieer/backup ik data van zowel Android als iOS naar een netwerkschijf via lokaal netwerk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor een veldpracticum ben ik op zoek naar een oplossing om foto’s/movies, die overdag van allerlei beestjes op het strand en tussen de rotsen met mobiele telefoons zijn gemaakt te kopiëren/ backuppen/syncen naar een NAS (bijv. WD MyCloud) via een lokaal wlan-netwerk, dat niet is verbonden met het Internet. Het idee is dan om op een ander moment de geschoten beelden plenair te bespreken. Ik heb een Asus laptop met OS Win7_32_Enterprise en een recent aangeschafte 2Tb WD MyCloud bedraad verbonden met een Sitecom 150N X1 router, waarop een lokaal wlan-netwerk is geconfigureerd. Op de NAS zijn diverse users aangemaakt met al dan niet lees en/of schrijfrechten en deling van de folders. Als alles verbonden is met Internet, kan redelijk makkelijk gebruik gemaakt worden van de MyCloud-oplossing, maar die loopt dan via WD.com. (in ieder geval de verificatie van users en cloud) Maar aangezien we in Frankrijk zitten zonder Internet-verbinding en we de studenten niet willen vragen hun eigen mobiele bundel in het buitenland te gebruiken, zit ik op dood spoor. Ik heb al enkele apps gebruikt (zoals bijv. SyncMe, WiFi-FileTransfer), maar die werken of voor Android of voor iOS of hebben nog een connectie met Internet nodig om te functioneren. Daarnaast heb ik aardig wat Internetpagina’s bezocht, maar daar geen bruikbare oplossing tussen kunnen vinden. Heeft één van jullie hier misschien nog ideeën voor? Het zou ons erg helpen en het vak naar een interactiever niveau te tillen passend bij het huidige type student. Deze studenten zullen hier heel veel plezier van hebben bij het uitwisselen van ervaringen en beelden. Dank vast voor de moeite. Met vr.gr., Henk Schipper (Ede gld)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...