Ga naar inhoud

Outlook 2002 in een netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Op mijn werk hebben wij nu een Novell 5.1 netwerk met Win 98 SE als client. Als kantoorapplicatie gebruiken wij (nu) nog Corel Suite 8 en onze huidige e-mail client is Outlook Express 6 met het IMAP protocol. Aan onze server hangt n.l. nog een Unix e-mail/firewall server waar de e-mail op binnenkomt (en het dan doorstuurt naar de desbetreffende client) Nu gaan wij binnenkort over op Office XP (Standaard en Pro) met de daarbij behorende e-mail client Outlook 2002. Momenteel, omdat er geen mogelijk is om een automatische backup te maken in OE6, heb ik op elke client een batchbestandje draaien die opstart zodra de computer wordt opgestart. Deze zorgt ervoor dat er een kopie gemaakt wordt van alle e-mail berichten, favorieten en adresboek naar de Novell server welke elke avond gebackup wordt. Als nu een harde schijf crasht (client of van de Unix server) of iets dergelijks hebben we in ieder geval toch nog een redelijke backup van alle lokale gevens van de client. Nu gaan we dus overstappen op Outlook 2002 en zag ik dat er een mogelijk bestaat om Autoarchivering in te stellen of zelfs om het pad te wijzigen waar Outlook de e-mail bewaard (dit zal dan ook wel een pad op de server kunnen zijn???). Heeft iemand enige opbouwende suggesties wat ik het beste kan doen zodat er op een simpele manier elke dag een backup gemaakt kan worden van alle e-mail berichten, favorieten en adresboek??? Oftewel de makkelijkste manier om al deze gegevens op onze Novell server te krijgen want daar wordt toch elke dag een backup van gemaakt. Alvast bedankt voor de moeite. Groeten, Arie
Link naar reactie
Helaas, binnen Outlook kun je niet een netwerkpad opgeven als lokatie waar de e-mail bewaard moet worden. Dit kan dus alleen op de lokale PC. In jouw geval is de beste manier (maar zeker niet de goedkoopste...) om te migreren naar Exchange. In dat geval blijft alle mail namelijk op de server staan. In combinatie met een Exchange agent voor je backup-software kun je een degelijke backup maken van alle e-mail. Een andere iets goedkopere mogelijkheid is de aanschaf van Groupwise. Dit is het equivalent van Exchange, maar dan voor een Novell-omgeving. Ik heb echter geen idee of er ook een agent voor Groupwise is o.i.d. om de mail fatsoenlijk te backuppen. Als je blijft klooien met mail op de lokale PC, zul je ook blijven klooien met het backuppen ervan.
Link naar reactie
Ik begrijp best wel dat het geen ideale situatie is maar ten eerste staat de e-mail op de lokale client in het netwerk EN op de e-mail server dus is er geen gekloot met lokale info op de client !!! :lol: Ten tweede heb je helemaal gelijk, Exchange is gewoon $#@#@$ duur, zeker als je zoals bij ons bedrijf maar een stuk of 15 clients hebt, de prijs/kwaliteit verhouding is dan gewoon harstikke zoek. :cry: Ik zou kunnen overwegen om Groupwise te gaan gebruiken maar ik wil eigenlijk een 'eenvoudige' client gebruiken die iedereen hier ook wel kent zodat ze niet weer een nieuw programma hoeven te leren (en ik geen handleiding van 30 pagina's hoeft te gaan schrijven :-? ). Het nadeel van Groupwise is ook dat onze mail nu toch al staat op de unix server zodat Groupwise waarschijnlijk de mail daar toch wel op laat staan, je krijgt dan waarschijnlijk gewoon een soort e-mail client waar de berichten nog steeds niet op de Novell server staan. Deze unix server software heeft zelf helaas geen mogelijk om naar een Novell server te backuppen, maar dat schijnt er wel aan te komen dus denk ik dat ik daar maar even op wacht en in de tussentijd maar een batch laat draaien op de clients welke de *.pst etc elke dag kopieerd naar de Novell server. Groeten, Arie
Link naar reactie
Het kan ook allemaal gratis, maar dan iets minder geavanceerd dan Outlook of Groupwise. Op de Novell-server installeer je Mercury, een piepkleine mailserver die de mail ophaalt en in de user-directories plaatst. Als mailclient gebruik je Pegasus, die alleen op de server geïnstalleerd hoeft te worden. Beide programma's werken met de user-gegevens uit de NDS. Alles gebeurt dus dan -met een minimale belasting- op de server; geen enkel mailtje wordt naar de lokale pc gestuurd. Werkt wat mij betreft ideaal. Het is te downloaden vanaf [url]www.pmail.com[/url].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...