Ga naar inhoud

Wat voor kabel?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allen, Binnenkort hoop ik het kpn adsl doe-het-zelf pakket te ontvangen i.c.m. usb-modem. Wat voor kabel zit er tussen de splitter en de usb-modem? Kan ik hiervoor (bijvoorbeeld) mijn bestaande utp kabel gebruiken? Ik heb nu isdn, mijn NT1-kastje zit op de begane grond en mijn pc staat op de 2e verdieping. Kortom: nieuw kabeltje trekken of kan ik de bestaande utp gebruiken? Alvast bedankt, Webguy
Link naar reactie
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest... :D Mijn bestaande isdn internet verbinding komt te vervallen en in plaats daarvan ga ik adsl gebruiken. Er zijn trouwens wel degelijk adsl usdb modems die werken met i.c.m. een reeds bestaande isdn verbinding. O.a. planet internet en hetnet leveren ze. Voor mij blijft dus de vraag wat voor soort kabel er tussen de splitter en de usdb-modem zit. Webguy
Link naar reactie
Gevonden in de [url=http://www.mxstream.nl/support/GAW_usb.html]gebruiksaanwijzing[/url] van KPNADSL: [quote:678221d4c2] [b:678221d4c2]Tip![/b:678221d4c2] Het kan voorkomen dat de kabel tussen de ADSL-splitter en de modem tekort is. U kunt deze kabel zelf verlengen. De verbinding tussen de splitter en de modem is een 2-draadsverbinding. Gebruik hiervoor snoer van het type CAT5 TP (Twisted Pair, UTP of STP). Knijp aan beide kanten van de kabel een RJ-11 plug. Een RJ-11 plug heeft vier aansluitpennen, waarbij de binnenste twee gebruikt worden voor de Mxstream-verbinding. Het is belangrijk dat één aderpaar op de binnenste aansluitpennen wordt aangesloten en het andere aderpaar op de buitenste aansluitpennen. Gebruik bij grote afstand tussen splitter en modem bij voorkeur geen flat-cable (platte kabel). Dit kan de snelheid van Mxstream negatief beïnvloeden. [/quote:678221d4c2] Ik heb tot vorig jaar ook MXStream gehad, met een ethernet-modem, en daar kon ik gewoon een telefoondraad tussen de splitter en het modem hangen. Ging prima (was een draad van 10 meter). Ed
Link naar reactie
[quote:ae2b71c25a="Eddi3"]Gevonden in de [url=http://www.mxstream.nl/support/GAW_usb.html]gebruiksaanwijzing[/url] van KPNADSL: Ed[/quote:ae2b71c25a] Kijk, daar heb ik nog eens wat aan! Bedankt voor de tip Ed! Voor mij betekent dat dus van mijn kabel de RJ45 connectoren eraf, nieuwe RJ11 eraan en gaan. Hoop ik. :-? In ieder geval bedankt! Webguy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...