Ga naar inhoud

eudora - formulier


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen Wil met eudora een bericht verzenden met een vaste tekst (=formulier) Heb in een andere dir (documenten) zo'n formulier aangemaakt, maar eudora pakt dat steeds als een attachment. Wat ik niet wil. Hoe kan ik, een bericht aanmakend, geadresseerde en onderwerp ingevuld en dan in de tekst aangekomen DAAR het bewuste formulier opvragen ???? Offff.., moet ik naar het formulier (ergens) en het daar (bijv eudora-dir) invullen en vandaar verzenden ? Al vast vriendelijk dank voor moeite en antwoord. Opamax
Link naar reactie
Met Eudora kan het veel gemakkelijker. Ik weet niet welke versie je hebt, maar met de latere versies (vanaf 5.0) kan je zogenaamde Stationery bestanden maken. Het is een sjabloon, waarin je alles kan invullen wat je maar wilt. Kijk voor meer info in de Help van Eudora en zoek op "stationery". Het komt er kort op neer dat je eerst een gewoon nieuw e-mailbericht maakt en dat opslaat als "stationery". In de werkbalk kan je daar ook nog een knop van maken.
Link naar reactie
[quote=" Fijn, bedankt voor snelle reactie. Ben er mee bezig geweest. Lijkt best wel goed te gaan, maar heb toch nog wel een probleem: als ik een tevoren aangemaakt formulier opvraag uit stationary dan krijg ik dat formulier niet helemaal in het blok waar je mail moet produceren. Denk van ongeveer 24 regels. Soms is het bovengedeelte weggelaten en soms het ondergedeelte. Hoe kan dat ?? Opamax
Link naar reactie
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het programma waarmee dat formulier is gemaakt. E-mail (Eudora niet uitgezonderd) heeft doorgaans maar beperkte opmaakmogelijkheden. Het kan dus zijn dat regels gaan verschuiven, omdat de breedte niet overeen komt. Het lijkt me daarom beter om de inhoud van dat formulier direct te schrijven in een e-mailbericht (met alle toeters en bellen die je daar nog bij wilt hebben, zoals aanhef e.d.) en [i:54e88af56a]dat[/i:54e88af56a] hele bericht te bewaren als een stationary. Naderhand het formulier opvragen of plakken in het bericht zal anders problemen opleveren.
Link naar reactie
Heb diverse 'stationaries' gemaakt. Met Kladblok, met WP en ook in Eudora zelf. Blijf steeds met het probleem datr er maar een beperkt 'scherm' wordt gepresenteerd. Any solution ?? Heb nog een probleempje. Telkens als ik een bericht wil opmaken komt 1 van die stationaries als tekst in het bericht. Hoe kan ik dat uitschakelen. Naast het icoon voor 'nieuw bericht' heb ik een icoon gemaakt voor 'stationary'. Welke icoon ik ook kies, steeds komt een formulier in het tekstgedeelte. 'Dat zou ik dus willen uitschakelen en alleen 'formulier' willen zien als ik op icoon 'stationary' klik. Al vast bedankt voor reactie. Opamax
Link naar reactie
[quote:99949fac2a="opamax"]Heb diverse 'stationaries' gemaakt. Met Kladblok, met WP en ook in Eudora zelf. Blijf steeds met het probleem datr er maar een beperkt 'scherm' wordt gepresenteerd. Any solution ?? Heb nog een probleempje. Telkens als ik een bericht wil opmaken komt 1 van die stationaries als tekst in het bericht. Hoe kan ik dat uitschakelen. Naast het icoon voor 'nieuw bericht' heb ik een icoon gemaakt voor 'stationary'. Welke icoon ik ook kies, steeds komt een formulier in het tekstgedeelte. 'Dat zou ik dus willen uitschakelen en alleen 'formulier' willen zien als ik op icoon 'stationary' klik. Al vast bedankt voor reactie. Opamax[/quote:99949fac2a] Ik begrijp niet goed wat je precies bedoelt met het beperkte scherm. Als het goed is, moet je gewoon de gehele tekst te zien krijgen die je in een nieuw e-mailbericht invoert. Ook het tweede probleem kan ik moeilijk plaatsen. Heb je wel de volgende procedure gevolgd? 1) Maak een nieuw bericht. 2) Vul desnoods de ontvanger(s) (mag, is niet verplicht) 3) Schrijf de tekst van het formulier rechtstreeks in het e-mailbericht en eventueel al het andere wat je verder kwijt wilt. 4) Ga, als je daarmee klaar bent, naar Bestand en klik op "Save as stationary". 5) Geef het een naam (het krijgt automatisch de extensie *.sta mee) en sla het op. 6) Sluit het bericht. 7) Klik nu op stationary (in het Toolsmenu) en dubbelklik op de gemaakte stationary. 8 ) Het bericht wordt geopend. Maak desgewenst veranderingen (bijv. ontvanger, of wat dan ook) 9) Het bericht kan verstuurd worden - send.
Link naar reactie
Al vast erg bedankt voor gedetailleerd antwoord. Kom er nog op terug. Heb nu een ander probleem. Veel groter. Kan m'n mail niet kwijt. Verdeeld over enkele dagen zitten er al vele lange uren in en nog wil het niet. Kan dus WEL mail ontvangen, maar zenden ho maar. Met Chello alle opties doorgenomen zonder resultaat. ToeN naar de supplier van de firewall. Of die misschien kan zeggen wat er met poort 25 aan de hand is. Niets dus. Moet dus aan Eudora liggen. Alle opties vele keren doorgenomen, maar kan nog niet mailen. H O E K A N D A T ??? Kan bericht dus wel samenstellen. Komt dan in de Q(eu) maar verzenden ho maar. Steeds weer de melding EUDORA GOT TIRED OF WAITING FOR THE SERVER. wIE WEET RAAD ??
Link naar reactie
[quote:a7204ba9e3="Ben Jonson"]Heb je ook de beschikking over Outlook Express? En zo ja, lukt het daar ook niet mee? Probeer anders eens het volgende: probeer in Eudora de timeout settings te verhogen via Tools|Options|Advanced Network. Zet in beide op 120 seconden en de Network buffersize op 16000.[/quote:a7204ba9e3] Ja, zowel Oulook als Outlook Express kunnen WEL zenden. Heb nu die stettings aangepast. Eudora staat nu hele -lange- tijden te zoeken naar een server. Lijkt nog helemaal niet in orde Opamax
Link naar reactie
Heb ze (de te verzenden) teruggevonden. Zaten in TRASH en ook mooi afgevinkt. Ook een nieuw bericht liep vlekkeloos en snel. So fa so good. Die tijd-settings zijn dus wel degelijk van belang geweest. Proficiat met het goede advies. En daarvoor heel vriendelijk dank. Ga nog werken met 'formulier', maar moet nu wat anders doen Opamax
Link naar reactie
1) Maak een nieuw bericht. 2) Vul desnoods de ontvanger(s) (mag, is niet verplicht) 3) Schrijf de tekst van het formulier rechtstreeks in het e-mailbericht en eventueel al het andere wat je verder kwijt wilt. 4) Ga, als je daarmee klaar bent, naar Bestand en klik op "Save as stationary". 5) Geef het een naam (het krijgt automatisch de extensie *.sta mee) en sla het op. 6) Sluit het bericht. 7) Klik nu op stationary (in het Toolsmenu) en dubbelklik op de gemaakte stationary. 8 ) Het bericht wordt geopend. Maak desgewenst veranderingen (bijv. ontvanger, of wat dan ook) 9) Het bericht kan verstuurd worden - send.[/quote] Heb deze procedure gevolgd, maar meteen na 1) komt altijd het (een) formulier. Kan daarmee wel leven en vind ik wel een keer wat op. Hartstikke bedankt. Opamax
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...