Ga naar inhoud

Vraagjes en adviezen? over adsl ??


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo door onze al maar stijgende telefoon rekening willenw e over op adsl, ik kan op dit moment plante niet bereiken, dat leek me wel interressant. Ik wil een goedkoop abbonement, dus dat Lite van 32 euro ofzo. En we willen 3 computers erop aansluiten, heb je dan 3 modems nodig, of een verdeler ofzo, en wat zijn de kosten en levertijden van dit pakket heeft iemnd nog suggestief of iets dergelijks over adsl Bij voorbaat dank, MvG Mike Zwetsloot
Link naar reactie
Dat telefoneren zonder tikken gaat helaas niet door. Je houdt verder wel gewoon je telefoonaansluiting (indien linesharing mogelijk is). Voor het delen van internet kan je het beste een ethernet moden aanschaffen, aangezien je hier een router van kan maken. Met een Usb modem is het ook wel mogelijk, maar persoonlijk vindt ik de ethernet modem heel wat meer voordelen hebben dan usb.
Link naar reactie
Ok ik leg je de situatie met een Ethernet modem uit. [list:bd8b371430] [*:bd8b371430]Je hebt al een netwerk. [*:bd8b371430]In de switch 10 / 100 of hub 10 mb gooi je in de uplink poort je ethernet modem. [*:bd8b371430]Je kan een Multipc modem kopen, maar je kan hem zelf ook upgraden naar een Multi-pc modem. Dus beetje onnodig om daar extra te gaan voor betalen. [*:bd8b371430]Je stelt de werkstations goed in. [*:bd8b371430]En hoppa internetten met zijn allen op 1 modem. [/list:u:bd8b371430]
Link naar reactie
oh zo dus dus ik moet wel netwerkkaarten in alle pc's hebben, hebben ze al wel in ieder geval. en daarvanuit gaan kabels naar die multi pc modem, en daar hangt het echte modem aan, toch? Maaruhmm hoe update je zoon gewoon modem, zodat er meer computers aan kunnen hangen, heb je dan niet zo een router nodig??? hm waarschijnlijk zit er dan iets aan dat je een hub eraan kan hangen. Gaat dat soms ook met een gewone hub die je voor netwerken gebruikt?? sorry dat ik het nog niet echt snap, al word het het beetje bij beetje heldeder. Ik zit te denken, ik kan toch alleen een abbonement afsluiten, dan koop ik dat modem en eventueeel dat multi pc dingetje zelf wel, en dan heb je nog een splitter nodig, ik neem aan dat dit ook gewoon bij computerzaken te koop is, toch en over die 1 gb per maand, je moet bij de meeste geloof ik 50 eurocent per 100mb overscheiding betalen dus dat valt wel mee, of zit ik er naast. Is het verder ook te doen om dat allemaal in te stellen als je 3 computers eraan wil hangen, of word dit een hel? In ieder geval bedankt voor alle nuttige antwoorden, en ik hoor het wel weer ff, MvG Mike Zwetsloot
Link naar reactie
[quote:2dc8ea8c7c="mikezwet"]oh zo dus dus ik moet wel netwerkkaarten in alle pc's hebben, hebben ze al wel in ieder geval. en daarvanuit gaan kabels naar die multi pc modem, en daar hangt het echte modem aan, toch? [b:2dc8ea8c7c]Alle kabels gaan naar de hub / switch. Zorg er alleen wel voor dat als je een hub hebt dat ie op 10 mb/s draait. Mocht je alleen een 100 Mb/s hub hebben, dan gaat het niet werken, omdat de modem op 10 Mb/s draait. Verder dien je geen netwerk met coax te hebben, maar met utp. Coax lukt in principe wel, maar Utp is beter.[/b:2dc8ea8c7c] Maaruhmm hoe update je zoon gewoon modem, zodat er meer computers aan kunnen hangen, heb je dan niet zo een router nodig??? hm waarschijnlijk zit er dan iets aan dat je een hub eraan kan hangen. Gaat dat soms ook met een gewone hub die je voor netwerken gebruikt?? [b:2dc8ea8c7c]Als je je modem update wordt dat de router. Dus daar heb niets extra's voor nodig[/b:2dc8ea8c7c] Ik zit te denken, ik kan toch alleen een abbonement afsluiten, dan koop ik dat modem en eventueeel dat multi pc dingetje zelf wel, en dan heb je nog een splitter nodig, ik neem aan dat dit ook gewoon bij computerzaken te koop is, toch [b:2dc8ea8c7c]Mjah dat zou eventueel kunnen, alleen worden die splitters niet bij een gewone computerzaak verkocht dacht ik. Ik heb er i.i.g. nog nooit 1 gezien. Het is dus een splitter voor je telefoonlijn, welke analoog en digitaal scheid.[/b:2dc8ea8c7c] en over die 1 gb per maand, je moet bij de meeste geloof ik 50 eurocent per 100mb overscheiding betalen dus dat valt wel mee, of zit ik er naast. [b:2dc8ea8c7c]Als je niet heel veel internet, dan is het wel te doen, maar als je er redelijk wat achter zit, reken dan maar dat je er vaak ruim overheen zit, waardoor een standaard abbonement weer goedkoper wordt. Is het verder ook te doen om dat allemaal in te stellen als je 3 computers eraan wil hangen, of word dit een hel? [b]Is niet zo gek moeilijk om in de stellen. Meeste dingen kan je terugvinden hier op het forum en anders zijn we natuurlijk altijd bereid te helpen. Als je er echt niet uit komt, dan ken je denk ik toch wel iemand die er wat meer verstand van heeft.[/b:2dc8ea8c7c] In ieder geval bedankt voor alle nuttige antwoorden, en ik hoor het wel weer ff, MvG Mike Zwetsloot[/quote:2dc8ea8c7c]
Link naar reactie
okey dus, dat modem kan je omzetten naar een router met daaraan een hub die met kabels naar de netwerkkaarten loopt, moet je voor die omgezette modem weer ander modem zetten die het signaal verstuurt of doet dat andere modem beide functies, dus modem en router zijn. en die hub (sitecom Nexhub Ha050 = dit 10mb ????) kan ik aan die modem (die dus de router is ) maken? ik heb een hub met coax kabels, dat zijn toch die soort isdn kabels, kan je daar die kabels van het adsl op aansluiten (dat was geloof ik anders ofzo vertelde de meneer van wanadoo?) ohja dan bestel ik gewoon een pakket incl het splitterje en modem Bij wannadoo vertlede ze me dat ik voor isdn een ethernet modem nodig heb, is die te updaten naar een router , hoe gaat dit eigenlijk, en voor meerdere computers had ik een multipc modem nodig, maar dat hoeft dus niet, waarschijnlijk is het enige verschil dat er extra kabel bij zit Hartelijk bedankt weer en groetjes, Mike
Link naar reactie
[quote:6d2627a36f="mikezwet"]okey dus, dat modem kan je omzetten naar een router met daaraan een hub die met kabels naar de netwerkkaarten loopt, moet je voor die omgezette modem weer ander modem zetten die het signaal verstuurt of doet dat andere modem beide functies, dus modem en router zijn. [b:6d2627a36f]1 modem heb je nodig. Die is modem en router :) [/b:6d2627a36f] en die hub (sitecom Nexhub Ha050 = dit 10mb ????) kan ik aan die modem (die dus de router is ) maken? ik heb een hub met coax kabels, dat zijn toch die soort isdn kabels, kan je daar die kabels van het adsl op aansluiten (dat was geloof ik anders ofzo vertelde de meneer van wanadoo?) [b:6d2627a36f]Die hub is idd 10 mb, omdat coax niet sneller kan. En nee het is totaal niet hetelfde als een isdn kabel. Let wel dat je utp moet hebben voor je modem. Dus kijk ff op je hub of daar een uplink utp stekker inzit. Die aansluiting is ongeveer dezelfde aansluiting als een isdn stekker.[/b:6d2627a36f] ohja dan bestel ik gewoon een pakket incl het splitterje en modem Bij wannadoo vertlede ze me dat ik voor isdn een ethernet modem nodig heb, is die te updaten naar een router , hoe gaat dit eigenlijk, en voor meerdere computers had ik een multipc modem nodig, maar dat hoeft dus niet, waarschijnlijk is het enige verschil dat er extra kabel bij zit [b:6d2627a36f]Je hebt idd een ethernetmodem nodig, anders kan je hem niet upgraden naar router. En die multipc modem is precies hetzelfde als wat wij er mee gaan doen. Je doet het nu alleen zelf en anders is het al voor je gedaan, maar dat kost je weer geld. Als je in geld zwemt moet je gewoon een Multipc modem kopen. ;) En nee de modem is precies hetzelfde multi pc of single pc. Geen extra kabel niks nado nopes. De software in de modem is alleen wat anders ingesteld[/b:6d2627a36f] Hartelijk bedankt weer en groetjes, Mike[/quote:6d2627a36f]
Link naar reactie
Mike, een paar tips: 1. ga naar xs4all en neem geen light abo. 2. bij een gewoon abo krijg je een gewoon modem. bovenop dat modem zet je een router/hub (met NAT) en daaraan hang je je pc's. kijk eens op: http://www.routershop.nl/index.html om wat prijsideetjes op te doen. De draytek vigor en de E-tech zijn "standaard" mxstream modems. t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...