Ga naar inhoud

Gratis mySQL database Host!?!


anoniem
[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

Ik heb een klein vraagje : weet toevallig iemand een andere site dan http://www.freesql.org die gewoon toestaan een mySQL database gratis te hosten waar je via een eigen domein mee in verbinding kunt staan ?? Dus daar bedoel ik mee PHP bestanden op eigen domein die verbinding kunnen maken met een mySQL server op een andere host : freesql.org ... Dus niet een lycos mySQL database want die staat niet toe dat een andere site verbinding legt met mySQL dat moet dan lokaal zijn. Alvast heel erg bedankt voor je reactie :wink:
Link naar reactie
[quote:cb4cbe9491="triloxigen.nl"]Er zijn maar weinig die dat doen.. Een mySQL database laten openen via een andere server is [color=darkred:cb4cbe9491][b:cb4cbe9491]niet veilig[/b:cb4cbe9491][/color:cb4cbe9491] en zeer onbetrouwbaar...[/quote:cb4cbe9491]Onbetrouwbaar? Oke, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar niet veilig? Dat zou helemaal mooi zijn als je altijd je databaseserver en webserver op dezelfde machine moet zetten. Lijkt me niet helemaal correct dus. Je bedoelt waarschijnlijk dat connecten via internet meer kans op misbruik heeft.
Link naar reactie
[quote:e35e18baaf="Annie"]Maar niet veilig? Dat zou helemaal mooi zijn als je altijd je databaseserver en webserver op dezelfde machine moet zetten. Lijkt me niet helemaal correct dus. Je bedoelt waarschijnlijk dat connecten via internet meer kans op misbruik heeft.[/quote:e35e18baaf]Niet veilig nee, je passwords worden dan plain over het internet gestuurd... En als je je database server en webserver scheidt, gebeurd dat in 999 van de 1000 gevallen over een lokaal netwerk (of zelfs met een crosscable) en niet over het internet...
Link naar reactie
[quote:5a2c3c42c6="Bill Gates"]iets over internet en database scheiden enzo[/quote:5a2c3c42c6]Dat zeg ik: Gamma ;) Maar nu ik m'n bericht terug lees is het wel een heel erg loze opmerking overigens. [i:5a2c3c42c6]triloxigen.nl[/i:5a2c3c42c6] bedoelt dat ook in zijn post en ik moet er weer eens quasi-interessant tussendoor blaten ;)
Link naar reactie
[quote:aa7ecbd0ca="Annie"][quote:aa7ecbd0ca="triloxigen.nl"]Er zijn maar weinig die dat doen.. Een mySQL database laten openen via een andere server is [color=darkred:aa7ecbd0ca][b:aa7ecbd0ca]niet veilig[/b:aa7ecbd0ca][/color:aa7ecbd0ca] en zeer onbetrouwbaar...[/quote:aa7ecbd0ca]Onbetrouwbaar? Oke, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar niet veilig? Dat zou helemaal mooi zijn als je altijd je databaseserver en webserver op dezelfde machine moet zetten. Lijkt me niet helemaal correct dus. Je bedoelt waarschijnlijk dat connecten via internet meer kans op misbruik heeft.[/quote:aa7ecbd0ca] De kans dat er vanuit de eigen server een rechstreekse aanval op de database word gedaan is kleiner dan dat er gewoon een server op kan connecten..
Link naar reactie
wat je zou kunnen doen is als de zelfde provider ook PHP aanbied een interface maken via PHP met sockets is mischien enigzins een omweg maar is wel goed te doen ... je include/initialiseerd eerst het socket door bv een fopen te doen op een bepaalde PHP pagina die op zijn beurt weer een socket opent richting de database waardoor je rechtstreeks kan queryen echter is kwa performance is dit NOOIT aan te raden!
Link naar reactie
[quote:262c385206="skunkah"]wat je zou kunnen doen is als de zelfde provider ook PHP aanbied een interface maken via PHP met sockets is mischien enigzins een omweg maar is wel goed te doen ... je include/initialiseerd eerst het socket door bv een fopen te doen op een bepaalde PHP pagina die op zijn beurt weer een socket opent richting de database waardoor je rechtstreeks kan queryen echter is kwa performance is dit NOOIT aan te raden![/quote:262c385206] xml is tha word :) word vaak toegepast voor newstrackers
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

[[Template core/front/global/follow is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...