Ga naar inhoud

Eigen Webserver en NL-domeinen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:cd6cbb6acf="Bill Gates"][quote:cd6cbb6acf="sjouken"]Niet om het 1 of ander, maar een .NL is ook een first level domain. Ik zie hier namelijk niets achter[/quote:cd6cbb6acf]Volgens mij zijn het wel degelijk "second level" domeinen, "first level" zijn niet land-specifieke domeinen (zoals .nl, .be etc).[/quote:cd6cbb6acf] Correct! :)
Link naar reactie
Oeps, ik dacht altijd dat first-level-domeinen door iedereen geregistreerd kon worden zoals .com / .net etc. Ik dacht dat ook dat bijv. een NL-domein een second level domein was omdat aan registratie van een NL-domein voorwaarden verbonden zijn. Hoe noem je het verschil dan tussen bijv een .com- en een nl-domein? Trouwens, klopt het dat over een tijdje het NL-domein ook wordt 'losgelaten' en dus door iedereen kan worden aangevraagd?
Link naar reactie
[quote:5c4a4a0483="paas"] Trouwens, klopt het dat over een tijdje het NL-domein ook wordt 'losgelaten' en dus door iedereen kan worden aangevraagd?[/quote:5c4a4a0483] Ja dat klopt, maar dat betekend niet dat dan iedereen ze zelf kan gaan aanvragen, alleen iedereen mag ze op zijn/haar naam registreren, nu is dat alleen voorbehouden aan bedrijven/instellingen met een KVK inschrijving (of ander erkend register). Voor het aanvragen van de domeinnamen moet je dan nogsteeds lid zijn van de SIDN.
Link naar reactie
Dan leren ze op dit moment toch heel wat anders. Of er moet iemand mij vertellen wat er achter die .NL staat (behalve dan een . (punt). Zo ver ik het eea begrepen heb is bijvoorbeeld microsoft.com, microsoft een second level domain en het .com een first level domain. Ik heb even wat gezocht en het volgende document gevonden: http://www.caslon.com.au/domainsprofile.htm Hierin staat het volgende: The part of the name furthest to the right is the top level domain (TLD), either an indication that the domain is generic (gTLD, with 3 letters) such as a dot-com or that it is part of a national space (ccTLD, with two letters) Dus als iemand mij naar een site kan leiden die verteld dat ik het fout heb, ben ik graag bereid om dat eens te leren. :lol:
Link naar reactie
[quote:fa7593bd18="Wisja"][quote:fa7593bd18="paas"] Trouwens, klopt het dat over een tijdje het NL-domein ook wordt 'losgelaten' en dus door iedereen kan worden aangevraagd?[/quote:fa7593bd18] Ja dat klopt, maar dat betekend niet dat dan iedereen ze zelf kan gaan aanvragen, alleen iedereen mag ze op zijn/haar naam registreren, nu is dat alleen voorbehouden aan bedrijven/instellingen met een KVK inschrijving (of ander erkend register). Voor het aanvragen van de domeinnamen moet je dan nogsteeds lid zijn van de SIDN.[/quote:fa7593bd18] Zoals ik al zei dus.....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als jij gewoon een Nederlands KVK nummer hebt kun je gewoon NL domeinen reggen .. ik heb een weekje geleden mijn nieuwe NL domein bij http://www.widexs.nl laten reggen omdat je daar je eigen DNS kan instellen, DNS stel je dan gewoon juist in en klaar. Ik zit zelf bij een Duitse hosting provider en heb dus ongeveer de zelfde situatie als jouw ... maar echt werkt gewoon goed dus gewoon nl reggen .. dns instellen zodat ie naar jouw server gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...