Ga naar inhoud

ADSL analoog vs. ISDN


anoniem

Aanbevolen berichten

Binnenkort is ADSL voor mij beschikbaar, en ik overweeg om over te stappen. Momenteel gebruik ik een enkelvoudige ISDN-lijn. Ik heb destijds voor ISDN gekozen, omdat ik dan tijdens openstaande internet verbinding ook telefonisch bereikbaar ben. Als ik dat ADSL goed begrijp ben je telefonisch ook bereikbaar tijdens de openstaande internetlijn, ongeacht of je ISDN of een analoge telefoonlijn hebt. Klopt dit? Zo ja. Zijn er dan nog technische verschillen tussen ADSL via ISDN of analoog? Als dit namelijk in beide gevallen gelijk is, kan ik net zo goed mijn ISDN opzeggen en terug gaan naar analoog. Dat scheelt maandelijkse kosten.
Link naar reactie
Ik heb alvast wat lopen snuffelen en ben het volgende tegengekomen. Gelezen: [b:0f36945be1]Waarom je ADSL lijn omzetten van PSTN naar ISDN? Het enigste wat je daar mee bereikt is dat je zelf je snelheid verlaagd, aangezien het ADSLsignaal op ISDN lijnen veel hoger ligt, wat dan weer betekent dat je minder lijnbreedte hebt. Daarnaast is PowerADSL alleen mogelijk met PSTN! [/b:0f36945be1] Mijn keuze is dus gemaakt! Ik schakel om van ISDN op PSTN! :D
Link naar reactie
Nou. Kpn zegt dat er geen performance verschil is tussen PSTN en ISDN. De centrales worden voor beiden gelijktijdig omgebouwd voor ADSL. Ik blijf wel bij mijn ISDN, omdat terugbouwen naar PSTN 170 Euro gaat kosten, of ik moet telefoon geheel opzeggen en nieuwe aanvragen. In dat geval is het circa 40 Euro, maar krijg ik ook een ander telefoon nummer.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:f52b44856e="Gerard Timmers"]Nou. Kpn zegt dat er geen performance verschil is tussen PSTN en ISDN. De centrales worden voor beiden gelijktijdig omgebouwd voor ADSL. Ik blijf wel bij mijn ISDN, omdat terugbouwen naar PSTN 170 Euro gaat kosten, of ik moet telefoon geheel opzeggen en nieuwe aanvragen. In dat geval is het circa 40 Euro, maar krijg ik ook een ander telefoon nummer.[/quote:f52b44856e] Met opzeggen en een nieuw nummer naar PSTN was het idd 45 euro. Dat is nu al een tijdje niet meer. Je kan gewoon met nummerbehoud van ISDN naar PSTN voor OOK 45 euro. Just did it :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...