Ga naar inhoud

De uitdaging, na 16 juli internet delen bij Essent !!!


anoniem

Aanbevolen berichten

:evil: Hallo allemaal, Kun iemand mij helpen om mijn 2e pc aan te sluiten op @home kabelinternet, @home heeft namelijk vanaf 16 juli de mogelijk geschrapt van het aanmelden van een 2e pc. Ze zeggen zelf dat het wel mogelijk is een 2e pc aan te melden, maar deze mogelijkheid moet je zelf maar uitzoeken via het internet. Alvast bedankt voor jullie tips. Let op!! Je mag geen tcp/ip adres instellen bij de netwerklaart deze moet op automatisch verkrijgen staan anders werkt de verbinding niet Groetjes, John
Link naar reactie
Allereerst welkom op het forum :) Crossposten (hetzelfde bericht op meerdere plekken neerzetten) is hier niet toegestaan... Heb je een netwerkje liggen toevallig (tussen de 2 computers)? Want dan kun je gewoon het internet delen. Dit staat stapsgewijs beschreven in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=64510]deze topic[/url] (3e post van onderen, van Edmond Varwijk). De 1e pc (met rechtstreekse aansluiting) moet echter wel aanstaan wil de 2e pc internet verbinding hebben. Wil je dat niet dan moet je een oude pc opofferen (een 3- of 486 bijvoorbeeld, hoeft niet eens een harde schijf in te zitten) en die als router gebruiken (maar dan staan er uiteraard ook 2 pc's aan (alleen heb ik liever een ouwe bak lang aanstaan dan een nieuwe pc)). Of je kunt een speciale router kopen... Meer info in het [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewforum.php?f=22]Netwerken - Aanleg, installatie, instellingen[/url] forum...
Link naar reactie
Je moet dan een cable router kopen die je in bijna elke computerwinkel kan krijgen. De router komt tussen de computers en de internet verbinding is. De router heeft altijd verbinding met het internet en die verdeelt het dan naar de 2 andere PC. Zo'n Router kost nieuw ongeveer tussen de 110,- en de 150,- Euro. Het voordeel is dat je een klein kastje hebt IPV een zelfgemaakte oude computer. Ook hoef je bijna niets in te stellen.
Link naar reactie
De router doet het allemaal ;) Deze krijgt een extern IP van Chello, maar heeft ook nog een intern adres (die niet over internet verstuurd kan worden, dat is vroeger zo vastgesteld), te denken valt aan 10.0.0.x of zo. Je PC's maken dan verbinding met die router (of maken gebruik van een DHCP server die vaak ook in de router zit gebakken) en voila, je internet op vele PC's en Chello ziet niets ;) Maar geloof ons maar, een router werkt goed. Er zit een handleiding bij, maak goede afspraken met de shop waar je hem koopt (retourneren als je hem niet aan de praat krijgt enzo) en er kan eigenlijk niets misgaan...
Link naar reactie
[quote:3549bcc4c9="bonja"]Heb je nog een tip voor model/type en waar ik deze eventueel kan kopen, zoals je ziet ben ik nogal ui en vraag je meteen het hemd van de ......[/quote:3549bcc4c9]Vrijwel iedere computershop heeft tegenwoordig wel van die routers en ze voldoen ook vrijwel allemaal (zeker voor kabelinternet, ADSL is soms iets lastiger). Ga dus gewoon even langs bij een computershop in de buurt en laat je daar adviseren.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Voorheen had ik twee extra IP adressen bij @Home. Nadat ze een ander kabelmodem hadden geïnstalleerd was het einde verhaal. Ik kon op de PC's met de vatse IP adressen niet meer Internet op en de helpdesk gaf geen krimp. Nadat ik de vaste IP adressen heb opgezegd een Linksys router gekocht, de BEFSR41W. Installatie nam tien minuten in beslag waarna ik weer online kon met mijn drie computers en het ding werkt perfect. :D Enige nadeel is dat ie 145 Euro kost. :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...