Ga naar inhoud

e-mail met laptop en gsm in Kameroen


anoniem

Aanbevolen berichten

Over drie weken vertrek ik voor een jaar naar Kameroen om daar als ontwikkelingswerker IT onderwijs op een middelbare school op te zetten. Graag wil ik door middel van e-mail in contact blijven met alle thuisblijvers. Het vaste telefoonnet van Kameroen is in zeer slechte staat, gelukkig is er ook een veel beter gsm netwerk. Omdat ik niet de beschikking krijg over een vaste telefoon, maar wel een gsm meeneem en daar een abonnement neem, wil ik graag met deze gsm en mijn laptop de mail ophalen (ofwel van hotmail of van een lokale provider, die zijn er ook). Nu ben ik al in allerlei winkels gaan vragen, maar iedereen heeft een ander verhaal! Hoe krijg ik dit voor elkaar en wat heb ik daarvoor nodig aan hardware en software? Dit heb ik al: GSM: Siemens M35 i (jawel die van de Postbank, zonder simlock) Laptop: Toshiba Satellite 200CDS (deze heeft ook een infrarode poort; IrDA 115.2 Kbps compatible, zou volgens een van de verkopers nodig zijn..). Een modemkaart van Psion DACOM, Gold Card Multi-function PC Card, V34 + Fax (aansluiting met 'gaatjes'....) of een vergelijkbare modemkaart, met daarop specifiek vermeld GSM en ISDN ready, volgens mij een ouder type (aansluiting met 'gleufjes'..) Verder gebruik ik OS W95 (in verband met compabiliteit aldaar).
Link naar reactie
Wat je nodig hebt is een datakabel, daarmee verbindt je je GSM via een seriele poort met de laptop (volgens mij zijn ze er ook al wel voor USB, maar dat weet ik niet zeker). Deze verkopen ze bij de Primafoon, maar daar zijn ze erg duur, je kunt beter zoeken bij online GSM shops ofzo (geen idee welke). Daarna moet je een modem installeren onder Windows etc, maar dat staat allemaal in het boekje van Siemens...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...