Ga naar inhoud

Kwaliteit Chello


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik overweeg om ook te gaan breedbanden en twijfel nog tussen Kabel en ADSL. Door een collega ben ik geattendeerd op de site speedtest.nl, waar ze de snelheden van de verschillende providers meten. Daar zag ik dat (in Rotterdam) Kabel via Chello twee keer zo snel is als MxStream. En dat voor dezelfde pijs. Nou is mijn enige probleem dat ik van die enge verhalen gehoord heb over UPC/Chello. Kan iemand mij de ervaringen met Chello vertellen, is het een beetje betrouwbaar en snel enzo? Thanx
Link naar reactie
Het is algemeen bekend dat MxStream vele malen stabieler is dan kabel (Chello voor dit verhaal), vooral omdat je met kabel een gedeelde lijn hebt en dus afhankelijk bent van de buurt waarin je woont. Als iedereen daar kabel heeft, wordt de boel erg traag. Daarnaast zeggen die speedtests niet zo heel veel, want er staan geen tijden bij. Overdag is kabel vaak razensnel, maar 's avonds zakt de boel in... Dat is bij MxStream nooit zo. Het is ook maar wat je wilt, bij MxStream krijg je een vast IP en een stabiele verbinding, bij Chello een snelle, maar niet altijd even betrouwbare verbinding zonder vast IP...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik ben het eens met de bovenstaande, alleen ik heb zelf thuis chello (in rotterdam) en inderdaad er zijn soms fluctauties maar als mijn snelheid onder de 50 kbs komt ben ik teleurgesteld. Op dit moment bent ik aant downloaden van de chello server met 185 kbs (18:23) en dat continu. Niet slecht dacht ik zo :-). Dus de keuze of continue 50 kbs of vaak veel hoger en af en toe lager dan 50 kbs(mijn top zelf geregistreerd op 225 kbs continue(van de chello server (alt.binaries.chello) (+/- een uur))
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Als je bij Chello de helpdesk belt (0900 nummer) moet je soms een half uur wachten en dat kost je dan al behoorlijk wat duiten. En Chello valt behoorlijk wat weg (hier in de omgeving nijmegen). Ik heb nu ADSL en dat bevalt me behoorlijk goed, al is de snelheid van de Home-uitvoering misschien wat minder dan Chello en het abonnement wat duurder, je hebt minder storingen.
Link naar reactie
Natuurlijk donderd de downloadsnelheid tijdens de piekuren omlaag,maar over het algemeen genomen is Chello redelijk constant de laatste tijd,en ik moet zeggen dat het op de kabel zitten wel goed gaat (en dat met 4 pc's). Over de service zijn al de nodige woorden gesproken,echter ook daar lijkt men bij Upc wat aan te doen,want ik kwam terug van vakantie en had problemen met de telefoon (gaat via dezelfde kast bij Upc),gebeld en binnen 2 uur hing er een nieuwe kast aan de muur. Misschien wordt het nog eens wat met ze. greetz.
Link naar reactie
Ben ik het mee eens. Alleen in de kleinste gehuchten is I. via de kabel of ADSL (in mindere mate) niet te krijgen. Mensen die echter klagen over een langzame kabelverbinding hebben blijkbaar niets extra over voor een snellere (of stabielere) verbinding. (hier idem) Wel vindt ik dat qua service de kabelaars ernstig te kort schieten. Ook de stabiliteit laat soms ernstig te wensen over. Blijft dat wij Jan Kazen zeikerds zijn.
Link naar reactie
over die 5 gig van hiervoor....dat is niet waar. Er is een zogenaamde Fair Use Policy. Maar nergens staat een max. Dus je kan net zoveel downloaden als je wilt zolang je andere ermaar niet mee lastig valt. En wat is overmatig..wat jij veel vind vind ik nog niet ??!! :-) -voorwaarden chello- 9.2 De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het internet door andere gebruikers verstoort.
Link naar reactie
Nu heeft iedereen het wel over de slechte service van Chello, maar bij KPN Mxstream is het ook een zootje. Ik zal jullie niet vervelen met mijn ervaringen met KPN MxStream, maar zodra daar een klein dingetje niet gaat zoals het zou moeten dan laten ze je ook maandenlang gewoon barsten. Noodgedwongen heb ik nu Chello, en het valt mee. Over het algemeen veel sneller dan MxStream, en bij 1 probleempje wat ik had, werd ik tegen alle verwachting in heel snel geholpen. Kijk eens bij Demon of ADSL bij je in de buurt mogelijk is, demon werkt niet met KPN en staat zeer goed bekend, bij mij kon dit destijds nog niet anders was ik zeker daarbij gegaan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
En hoe zit het met de mailservers van Chello? Bij @home zijn de mailservers heel beroerd. M'n zwager heeft ook @home, maar mailtjes komen bij hem bijna nooit aan. Hij heeft nu maar een eigen mailserver. Ik vind een goede helpdesk ook belangrijk voor een provider (geen 0900 nummer bijvoorbeeld). Ik heb zelf nog nooit de helpdesk nodig gehad (afkloppen) maar heb je 'm wel een keer nodig dan is het wel handig dat j geen half uur hoeft te wachten op een knullig antwoord uit een boekje. Daarom kan je beter een (adsl)provider kiezen die veel zakelijke klanten heeft, bijvoorbeeld bbned, babyXL of cistron is ook een hele goede. Kan je alleen MxStream krijgen dan is xs4all wel leuk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...