Ga naar inhoud

HJoe kan ik binnenkomende mails weigeren??


anoniem

Aanbevolen berichten

Er zijn van die leukerds die me bestanden van 5 - 6 Mb mailen. Dat duurt dus een eeuwigheid. Kennelijk ben ik verplicht om die binnen te halen omdat ik anders veel kleinere malsl die daarachter zitten dan ook niet meer kan lezen. Is er toch een manier om grote mails te weigeren en datgene wat daarna binnen moet komen, toch te ontvangen. Ik heb (slechts) een 33k modempie (uit de vorige eeuw, ja). :( Groeten, Myra
Link naar reactie
Vaak kan je ook bij je provider op de web-pagina inloggen op je mailbox op de server. Dan kan je daar kijken welke mail je eerst wilt weggooien voordat je het binnen haalt. Ik zou geen mail-client weten die mail weigert op basis van de grootte. Vaak hebben mail-servers wel een beperking, maar die kan jij weer niet configureren. Ik ben bang dat er verder dus weinig aan te doen is.
Link naar reactie
als ik jou was zou ik Eudora eens downloaden, er zit daar in het optie menu een functie waar je de maximale grootte van de binnenkomende mailtjes kan veranderen. dus zet je de max op een paar honderd KB, of minder, dan upload hij deze mailtjes ook niet.... http://www.eudora.com/cgi-bin/export.cgi?productid=EUDORA_win_511
Link naar reactie
[quote:385ce2d9dd="HermanH"]Ik zou geen mail-client weten die mail weigert op basis van de grootte. Vaak hebben mail-servers wel een beperking, maar die kan jij weer niet configureren. Ik ben bang dat er verder dus weinig aan te doen is.[/quote:385ce2d9dd] Natuurlijk zijn er mogelijkheden. Dit zij een paar voorbeelden van (hele goede) e-mail clients: Agent (www.forteinc.com), Becky (www.rimarts.co.jp) en The Bat (www.ritlabs.com). Ben je op zoek naar een geweldige e-mail provider, kijk dan naar: www.fastmail.fm. Hier kun je alles instellen, waaronder dus de maximaal te ontvangen e-mail grootte. De afzender krijgt netjes een bericht terug dat de e-mail, vanwege de grootte, is geweigerd. Je kunt bepaalde afzenders een code geven zodat zij wél een groot mailtje kunnen sturen. Dit is echt een fantastische, mag helaas nog relatief onbekende, e-mail provider. Ze scannen b.v. ook alle e-mail op virussen én .... spam!. Je kunt een account vanaf *gratis* t/m betaald krijgen. Met een mailbox grootte naar keuze (16MB gratis, daarboven eenmalig een bedrag bijbetalen); tot b.v. wel 500MB. 't is maar een tip ;).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...