Ga naar inhoud

Meerdere adressen op één mailbox scheiden???


anoniem

Aanbevolen berichten

Van Chello krijg je één mailbox en vijf mailadressen (aliasses). Dat betekent dat alle mail voor die verschillende adressen in dezelfde mailbox komt. Nu gebruiken mijn vriendin en ik verschillende mailprogramma's (ieder zijn smaak tenslotte). Het probleem is dat elk mailprogramma (in dit geval IncrediMail & Pegasus) steeds alle mail ophaalt die in de mailbox zit en dat willen we dus niet. In het ideale geval zou elk mailprogramma moeten filteren op het gebruikt adres en alleen die mail uit de mailbox moeten halen die voor de betreffende gebruiker bestemd is. Die optie heb ik tot op heden niet kunnen vinden. Ik kan me ook nog voorstellen dat er een programma bestaat dat zich tussen de mailbox en de mailprogramma's nestelt, alle mail ophaalt, deze gescheiden opslaat en via verschillende pop3 instellingen ook gescheiden kan laten ophalen. Ook zo'n programma heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand een ideetje??? :-? Hans van Nieuwburg
Link naar reactie
Ik heb bij Wanadoo 2 emailadressen waarvan ik er eigenlijk maar 1 gebruik. Heb dat nu zo in Euora ingesteld dat het 2e emailadres niet standaard wordt binnengehaalt dat moet ik handmatig doen. Ik kan dat zo instellen dat het wel auto gaat en dat dan het 1e adres niet wordt opgehaald. Ik kan me voorstellen dat dat ook in jouw emailproggies ook zo kan. Je haalt dus met het desbetreffend prog alleen de mail binnen wat jij wilt. De rest blijft dan gewoon op de server staat totdat dat ook wordt opgehaald.
Link naar reactie
Bij Wanadoo heb je inderdaad 2 aparte mailboxen en werkt het zoals beschreven. Bij Chello heb je zoals Hans al zei 1 mailbox met een x aantal aliassen. Een alias is echter niets anders dan een andere naam voor 1 ding. Is je hoofdmail bijv hans@chello.nl en je hebt aliassen 1@chello.nl, 2@chello.nl etc dan komt alle mail in een en dezelfde mailbox terecht! Je moet het je dus voorstellen dat jij een sleutel heb van de voordeur, je vrouw van de achterdeur, maar je komt beide in dezelfde woonkamer uit. M.a.w. de mail van Chello is niet te splitsen. Hier heb je meerdere mailboxen voor nodig. Met diverse gratis aanbieders zoals Wanadoo, Zonnet etc is dat geen enkel probleem en dan kan je dus wel de mail per eigen adres binnenhalen in het eigen mailprogramma Richard
Link naar reactie
Nog een poos zitten wroeten, maar het is inderdaad gelukt. In de berichtregels aangeven dat de e-mail, gericht aan de andere personen, dus met de aliassen, niet gedownload wordt en dat doe je dan op elke pc voor de desbetreffende pers. waarvan je de mail niet mag/wil ontvangen. [b:f81a276345]Op PC-1(hfd.acc) maak je regel aan met: mail gericht aan: alias-1 en alias-2, niet van server downloaden. Op PC-2(alias-1) maak je regel aan met: mail gericht aan: hfd.acc en alias-2, niet van server downloaden. Op PC-3(alias-2), maak je regel aan met: mail gericht aan: hfd.acc en alias-1, niet van server downloaden.[/b:f81a276345] Prima gelukt, heel simpel eigenlijk.......als je het weet. Nogmaals dank voor alles. gr., Ben
Link naar reactie
[quote:06847b8201="Richard78"]Bij Wanadoo heb je inderdaad 2 aparte mailboxen en werkt het zoals beschreven. Bij Chello heb je zoals Hans al zei 1 mailbox met een x aantal aliassen. Een alias is echter niets anders dan een andere naam voor 1 ding. Is je hoofdmail bijv hans@chello.nl en je hebt aliassen 1@chello.nl, 2@chello.nl etc dan komt alle mail in een en dezelfde mailbox terecht! Je moet het je dus voorstellen dat jij een sleutel heb van de voordeur, je vrouw van de achterdeur, maar je komt beide in dezelfde woonkamer uit. M.a.w. de mail van Chello is niet te splitsen. Hier heb je meerdere mailboxen voor nodig. Met diverse gratis aanbieders zoals Wanadoo, Zonnet etc is dat geen enkel probleem en dan kan je dus wel de mail per eigen adres binnenhalen in het eigen mailprogramma Richard[/quote:06847b8201] Kan dus wel simpel splitsen, zie laatse reactie!! Werkt perfect!!! Ben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...