Ga naar inhoud

mails uit postvak-in terugzetten


anoniem

Aanbevolen berichten

Enkele dagen geleden heb ik mijn C-schijf moeten formatteren. Eerst heb ik uit Outlook Express alle berichten in POSTVAK IN gekopieerd en gesaved als Postvak in1. Dat bestand staat in C:WINDOWSApplication DataIdentities{CB2E6680-53DA-11D6-9074-80B02C057D5D}MicrosoftOutlook Express Hoe krijg ik dat bestand weer terug in mijn nieuwe Outlook Express?? Bedankt voor je antwoord. Myra
Link naar reactie
Je moet dan verwijzen naar de map waar je emails staan. Extra -> Opties -> Onderhoud -> Archiefmap . Hier kun je de map selecteren waar je backup staat. Er komt dan een melding dat er in die map al een berichtenarchief staat, of je dit toch wilt gebruiken. Zeg dan ja, en dan wordt deze map gebruikt. Vergeet niet eerst even het alleen-lezen weg te halen bij eigenschappen van de map, want anders kan er niet naar geschreven worden waardoor nieuwe berichten niet op te slaan zijn. Succes!
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord! Echter, het werkt nog steeds niet, helaas.Hoi Marieke, de voorgestelde procedure: - kies importeren - kies Outlook Express 5 - Hoofdidentiteit - er is vastgesteld dat berichten zijn opgeslagen op de volgende locatie (zie eerdere mail hierover) - dan melding: Het opgegeven berichtenarchief kan niet worden geopend. Het wordt mogelijk gebruikt door Outlook Express (ja, logisch, anders kan ik niet importeren.!!) - 2e melding Kan geen berichten in deze map vinden of is er een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer andere map of sluit andere toepassing af waarin bestand geopend zouden kunnen zijn. Nog andere suggesties? Groeten, Myra
Link naar reactie
Heb je die van mij ook geprobeerd? Als je de backup map met de emails op je harde schijf hebt staan, en bij alle bestanden het vinkje "alleen lezen" hebt weggehaald, zou het moeten werken. Je moet ook wel naar de laatste MAP verwijzen, niet naar de bestanden, want dan vindt Outlook Express inderdaad niets. Probeer het nog eens op mijn manier. Ik hoor het wel als het niet werkt. Succes.
Link naar reactie
Hallo D Ik precies gedaan zoals je aangaf, maar het werkt niet. Ik hoop echter dat ik het geod beschreven heb.Nog een keer op een rij. Het pad dat leidt naar de Outlook-bestanden luidt als volgt: C:WINDOWSApplication DataIdentities{CB2E6680-53DA-11D6-9074-80B02C057D5D}MicrosoftOutlook Express. Daar staat een bestand Postvak IN1.dbx (tussen zo'n 12 andere dbx-bestanden) grootte: 9750 Kb. (mijn gesavede mails dus) Ik wil dat bestand importeren in OE. Ik klik in OE op die optie (Bestand), kies voor Berichten, selecteer vervolgens een programma (OE5) en blader naar het bovenbeschreven pad. Er is dan vastgesteld dat de berichten daar zijn opgeslagen. Bij de volgende klik krijg ik dan de melding dat er geen berichten in deze map te vinden zijn of dat er een andere toepassing actief is waarin de vereiste bestanden zijn geopend. De wizard wordt vervolgens afgesloten... Ik snap daar dus niks van.....!
Link naar reactie
Je doet het nog steeds op de manier die H aangaf. Dat werkt inderdaad niet, bij mij ook niet (ik heb het net nog even geprobeerd, maar het gaat niet). Je moet ook niet via "bestand" en "importeren" werken, maar via een ander menu, nl. "Extra". Ik zal alles even in een stappenplan zetten. Het werkt als volgt: 1. Start de verkenner. Ga naar het bestand C:WINDOWSApplication DataIdentities{CB2E6680-53DA-11D6-9074-80B02C057D5D}MicrosoftOutlook ExpressPostvak IN1.dbx 2. Hernoem dit bestand naar Postvak IN.dbx. Dit is nodig, omdat Outlook Express alleen het bestand met de naam Postvak IN herkent als berichtenbestand. Bestanden met een andere naam kent Outlook Express niet. 3. Start Outlook Express. 4. Ga dan naar Extra -> Opties -> Tabblad Onderhoud (rechts achteraan) -> Archiefmap... Als je daarop klikt kun je de map aangeven waar je berichten bewaard worden. Ga hier dan naar de map waar ze staan (in jouw geval C:WINDOWSApplication DataIdentities{CB2E6680-53DA-11D6-9074-80B02C057D5D}MicrosoftOutlook Express). 5. Dan selecteer je de map Outlook Express (C:WINDOWSApplication DataIdentities{CB2E6680-53DA-11D6-9074-80B02C057D5D}MicrosoftOutlook Express) als plaats waar OE de berichten moet opslaan. 6. Als het goed is, komt dan de melding dat er al een berichtenarchief in deze map staat, en of u dat wilt gebruiken. Kies dan "ja". As het goed is krijg je dan je berichten weer terug! Succes, en ik hoor het wel weer als het je nog steeds niet lukt. [ Dit bericht is bewerkt door: D op 2002-04-26 13:52 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...