Ga naar inhoud

Chello delen, maatregelen?


anoniem

Aanbevolen berichten

In de PC waar het modem op aangesloten is dien je nog een extra netwerkkaart te installeren. In die andere PC zet je ook een netwerkkaart (het liefst van het zelfde merk, is altijd beter, maar hoetft niet) En dan verbind je de beide PC's door een cross UTP kabel. Die netwerkkaart zorgt voor de verbinding met de andere PC. Dan installeer je zowel op de PC waar het internet binnenkomt als op de client PC, een programma'tje dat internet kan delen (proxy). Voorbeeld van zo een progje is: Sygate Op PC waar het internet binnenkomt installeer je Sygate en kies je voor server installatie. En op de andere PC installeer je ook Sygate en kies je voor client installatie. [ Dit Bericht is bewerkt door: roy_startpag op 2002-03-06 13:31 ]
Link naar reactie
[quote:40de273a5a] Op 06-03-2002 13:28, schreef roy_startpag: In die andere PC zet je ook een netwerkkaart (het liefst van het zelfde merk, is altijd beter, maar hoetft niet)[/quote:40de273a5a]Je kan veel beter 2 verschillende kaartjes gebruiken, de kans op IRQ conflicten en dergelijke is dan vele malen kleiner. En ja, ik heb er ervaring mee :sad:
Link naar reactie
[quote:dfbec05934] Op 07-03-2002 8:57, schreef roy_startpag: Daarnaast zet je een ander kaartje, die je dan het beste kunt verbinden met zo een zelfde kaartje, in die andere PC.[/quote:dfbec05934] Waarom? Ethernet is toch ethernet? Het maakt toch niet uit welk merk netwerkadapter je gebruikt, als je maar op beide PC's dezelfde protocollen gebruikt en als je wil internetten is dat sowieso TCP/IP. Ik zie niet waarom je het beste dezelfde merken kan nemen.
Link naar reactie
[quote:62254d21a7] Op 12-03-2002 13:29, schreef roy_startpag: Oh, dat wist ik niet. Geldt dat voor mxstream ook? Wordt het getolereerd als je dat over meerdere computers verdeeld? [/quote:62254d21a7]Ja. Als je bij XS4all op de helppagina's kijkt, staat daar zelfs stap voor stap hoe je het moet installeren.
Link naar reactie
Ik heb ook nog nooit problemen gehad en er ligt toch wel een klein netwerkje hier. Ben wel benieuwd waar staat dat Chello kleine netwerken tolereerd. Wil ik ook wel eens lezen. Kan je dit noemen Dilbert? _________________ [i:8757da04bd]MvG,[b:8757da04bd]localhost[/b:8757da04bd] [url]www.rw-l.nl[/url][/i:8757da04bd] [ Dit Bericht is bewerkt door: localhost op 2002-03-13 09:56 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...