Ga naar inhoud

hoe kun je mail simpel backuppen in outlook express 5.0?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Wie weet hoe je een *.dbx bestand kunt inlezen? Ik gebruik outlook express 5.0 en wil mijn e-mail af en toe op een cdr branden. Je wilt toch ook niet alle mailtjes knippen en in ‘word’ plakken! Ik kopieer dan de map *.dbx die in de outlook express map staat en die ik wil verplaatsen naar een cdr. Als ik dan later die map weer wil inlezen via ‘bestand-importeren-berichten’ krijg ik een foutmelding. Ik heb al van alles geprobeerd maar het enige trucje wat soms helpt is om de te importeren dbx file tijdelijk ‘Postvak UIT’ te noemen. Je kopieert hem dan terug naar de map waarin outlook standaard zijn mail opslaat. Is er ook een makkelijk manier om je mail te backuppen?? Groet Ab.
Link naar reactie
Ja, je kan wel gewoon de mappen waar de mail in staat, opslaan. Maar dan moet je vanaf de cdrom niet de berichten importeren, want dat werkt inderdaad vaak niet. Je kan wel de mappen weer naar de harde schijf kopiëren en dan moet je bij de eigenschappen van die mappen (in de verkenner) het vinkje met "alleen lezen" weghalen. (want hij wil er toch ook naar schrijven om nieuwe berichten op te slaan). Dan ga je naar Extra->opties->Onderhoud->Archiefmap. Hier kun je een verwijzing maken naar de map op je harddisk waar de berichten staan. Als je dan Outlook Express sluit en opnieuw opent, staan de berichten er weer. Als je dan eens in de zoveel tijd wilt backuppen, kopieer je inderdaad die mappen weer naar cd. En zet je ze op dezelfde manier weer terug. Succes ermee. [ Dit Bericht is bewerkt door: D op 2002-01-25 10:18 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...