Ga naar inhoud

[js] Hoe kan ik de code beveiligen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zie wel eens sites waar het onmogelijk is om de broncode te pakken. De rechtermuis knop werkt wel, maar als ik bron weergeven aanklick zie ik geen broncode. Ook het menu beeld, bron werkt niet. Heb ik frontpage in de menubalk staan, dan wordt deze uitgeschakeld. Er is niet simpel aan de broncode te komen. Alleen nog via temporary internet files. Weet iemand hoe ik bovenstaande ( ik denk mbv javascript) in mijn site kan opnemen. Eventueel een hit naar een site met voorbeelden is ook goed, ik kan zelf niets hierover vinden.
Link naar reactie
Ik google een x op javascript broncode beveiligen en vindt direct allerlei scripts. o.a: http://www.tiscali.nl/content/article/cmultjb/614139.htm Waarom wil je dat eigenlijk bereiken? Misschien hou je 10% tegen, maar de rest weet wel hoe hij achter de pagina moet komen. Wat maakt het nu uit dat iemand kan zien hoe je pagina gemaakt is? En als je er echt een hekel aan hebt moet je gewoon alle opmaak uit je pagina's halen, dan vindt iedereen het ook teveel werk om je verhaal door te nemen. Dus ipv [code:1:11ad4d14cd] <HTML> <HEAD> <TITEL>titel</TITEL> ....enz.... [/code:1:11ad4d14cd] [code:1:11ad4d14cd] <HTML><HEAD><TITEL>titel</TITEL>.... enz.... [/code:1:11ad4d14cd] [/code]
Link naar reactie
Ja de rechter muisknop uitschakelen is niet zo moeilijk, dat zit er wel in. Er zijn sites waar de rechter muis knop gewoon werkt, maar als je op bron weergeven drukt, gebeurd er niets, evenals via het menu beeld, bron. De optie staat er wel maar bij aanklikken nop. Ook wordt frontpage uitgeschakeld. Waarom ik dit wil doen? De site waar ik mee bezig ben bevat een groot aantal auteursrechtelijke foto's. Ik wil voorkomen dat deze zondermeer met copy /paste worden gejat. Is er een beter methode, ook niet opnemen in temp internet file, dan graag.
Link naar reactie
[quote:c83becdd24="kanarievogel"]Ja de rechter muisknop uitschakelen is niet zo moeilijk, dat zit er wel in. Er zijn sites waar de rechter muis knop gewoon werkt, maar als je op bron weergeven drukt, gebeurd er niets[/quote:c83becdd24] http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/contextmenu2.htm Dit is ook een soort anti-rechtermuisklikscript als je de optie "view source" er tussenuit knipt!!! 8) Hij werkt alleen bij IE en als beveiliging is hij net zo slecht als alle andere scriptjes, alleen vindt ik deze minder irritant en er veel stijlvoller en eleganter uitzien :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...