Ga naar inhoud

Toegang geweigerd in phpmyadmin, niet in webmin


anoniem

Aanbevolen berichten

Onder Fedora heb ik MySQL geïnstalleerd. Voor het beheer van de linuxbak gebruik ik Webmin. De beheermodule voor mysql van Webmin vind ik nogal aan de eenvoudige kant, daarom wil ik phpMyAdmin gebruiken. Nu het probleem: in Webmin kan ik de databases beheren: gebruikers aanmaken, tabellen en databases wijzigen enzo. Maar in PhpMyAdmin krijg ik maar geen toegang. Ik heb het configuratiebestand goed staan, maar ik blijf de melding krijgen: [code:1:06db4c7ddf] Verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord. Toegang geweigerd.[/code:1:06db4c7ddf] In webmin heb ik al een paar gebruikers aangemaakt met volledige rechten en met toegang tot de "hosts" localhost en any host. Weet iemand hoe het kan dat ik wel via Webmin bij de databases kan, maar niet via phpmyadmin?
Link naar reactie
Webmin en PHPmyAdmin staat afaik volledig onafhankelijk van elkaar. Webmin is een module die de gehele pc kan beheren, inclusief Mysql...PHPMYADMIN kan enkel mysql bedienen, via veel php scripts. Weet je zeker dat je in de configfile van phpmyadmin (was dat niet config.inc.php) de juiste gebruiker incl password hebt toegevoegd? Ik bedoel daarbij een gebruiker die toegang heeft tot de database. Dit moet volgens mij los van webmin.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...