Ga naar inhoud

stylesheet overnemen in javascript lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik op mijn site met javascript een knop maak om een nieuw venster te openen (en daarin te schrijven) wil ik graag dat de layout daarvan hetzelfde is als die van de hele site. Daarom wil ik de stylesheet van de site ook gebruiken voor de vensters die ik met JS open, maar dat lukt dus niet. Ik roep de funktie aan met: <FORM><INPUT type=button value="meer info over de ruilbeurs" Click="openWin5()"></FORM> en de funktie in de html file is: <html> <head> <title> Agenda YA126.NL</title> <LINK Href="ya126.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <SCRIPT language="Javascript"> function openWin3() {myWin=open("","displayWindow","width=600,height=230,status=no,toolbar=no,menubar=no"); myWin.document.open(); myWin.document.write("<HTML><HEAD><TITLE>pagina's maken"); myWin.document.write("</TITLE><LINK Href="ya126.css" rel="stylesheet" type="text/css"></HEAD><BODY>"); myWin.document.write("<CENTER><FONT size=+1>"); myWin.document.write("1ste Nederlands Kampioensschap TRUCKTRIAL<br>"); etc . . . . Maar als ik in het script ook naar die ya126.css verwijs geeft mijn edittor (frontpage 2000) gelijk een scriptfout. Wie kan mij helpen ?
Link naar reactie
Het gaat fout in onderstaande regel: [code:1:513f19c9c3] myWin.document.write("</TITLE><LINK Href="ya126.css" rel="stylesheet" type="text/css"></HEAD><BODY>"); [/code:1:513f19c9c3] Je gebruikt daar dubbel-quotes in een string die afgesloten wordt door dubbel-quotes. Je kan de quotes binnen de string escapen door er een backslash voor te plaatsen, bijv: [code:1:513f19c9c3]document.write("<link href=\"ya126.css\">");[/code:1:513f19c9c3] Of door zowel dubbel- als enkel-quotes te gebruiken, bijv: [code:1:513f19c9c3]document.write('<link href="ya126.css">');[/code:1:513f19c9c3] Ik zie dat je ook CENTER en FONT gebruikt, naast je css. Het is natuurlijk beter als je deze opmaakkenmerken ook in je stylesheet opneemt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...