Ga naar inhoud

Javascript: alle links openen in hetzelfde type venster


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste forummers, ik ben nu sinds enige tijd bezig met m´n eerste serieuze website, maar loop nu tegen een klein probleempje aan. Op een bepaalde pagina van mijn site staan meerdere links en ik wou graag dat elke link opent in een nieuw venster van vast formaat, zonder scrollbar, menubar e.d. Hoe je dit voor elkaar krijgt bij 1 enkele link weet ik al, maar ik wou graag weten of het ook mogelijk is om slechts 1 keer in de head de condities van het nieuwe venster op te geven en dat vervolgens elke link die je aanklikt op die manier geopend wordt. Alvast bedankt. DBP
Link naar reactie
Optie 1 [code:1:c306909ab8]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <HTML> <HEAD> <script type="text/javascript"> <!-- function popup(URL, NAAM) { window.open(URL, NAAM,'fullscreen=0,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,width=620,height=468,Top=1,Left=1,scrollbars=no,resizable=no'); } // --> </script> </HEAD> <BODY> <a href="javascript:popup('mailform.htm', 'mailform')" target="_self">link1</a><br> <a href="javascript:popup('maillist.htm', 'maillist')" target="_self">link2</a> </BODY> </HTML> [/code:1:c306909ab8] Optie 2 [code:1:c306909ab8]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <HTML> <HEAD> <script type="text/javascript"> <!-- function popup(URL) { window.open(URL,'nieuwvenster','fullscreen=0,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,width=620,height=468,Top=1,Left=1,scrollbars=no,resizable=no');window.blur(); } // --> </script> </HEAD> <BODY> <a href="javascript:popup('mailform.htm')" target="_self">link1</a><br> <a href="javascript:popup('maillist.htm')" target="_self">link2</a> </BODY> </HTML> [/code:1:c306909ab8] Optie 1: Steeds nieuwe vensters die er hetzelfde uitzien. Optie 2: Als er reeds een popup staat deze opnieuw gebruiken en op de voorgrond plaatsen. Dit zou volgens mij moeten zijn wat je zoekt vr.gr. Smeenk :wink:
Link naar reactie
Optie 3: [code:1:856611c094] <script type="text/javascript"> window.onload = function() { var _links = document.getElementsByTagName("A"); for (var i = 0; i < _links.length; i++) { _links[i].onclick = function() { popup(this.href); return false; } } } function popup(page) { // hier je gewenste popup functionaliteit } </script> <a href="link1.html">link 1</a> <a href="link2.html">link 2</a> [/code:1:856611c094] Voordeel: - je hoeft niets aan je bestaande links te wijzigen - gebruikers zonder javascript kunnen nog steeds de links volgen - de rechtermuisknop-functies blijven goed werken (add to favorites, open in new window, enz).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...