Ga naar inhoud

[PHP] view maken in oudere versie (dus niet 5.0.1)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Het onderwerp zeg het eigenlijk al, kan ik een view maken in mysql. Ik weet dat de optie view er nog niet in zit, maar kan het dat op een andere manier. Met behup van een table of een tekstfile. Het maakt me allemaal niet uit. [extra info] Wil een kalender maken voor een vrienden voetbalteam. Daarin moeten de wedstrijden komen die ik van de knvbsite haal en in een table zet en verjaardagen (dus de data die in m'n spelerstabel staat) en dan nog dingen die iedereen zelf kan toevoegen [/extra info]
Link naar reactie
Waarom zou je niet kunnen sorteren op datum? het hangt natuurlijk een beetje van je tabelopbouw af, maar ik stel zoiets voor: [b:fb4586bede]agenda[/b:fb4586bede] id, item_id, datum_van, datum_tot Als je dan alle items tussen een begin- en einddatum wil hebben, zoals bij een kalender dan doe je zoiets: [code:1:fb4586bede] SELECT * FROM agenda WHERE ( (datum_van BETWEEN '$start_date' AND '$end_date') OR (datum_tot BETWEEN '$start_date' AND '$end_date') OR (datum_van < '$start_date' AND datum_tot > '$end_date') ) ORDER BY datum_van [/code:1:fb4586bede] met eventueel een join naar de item_id niet getest, is meer voor het idee
Link naar reactie
Misschien wat domme opmerkingingen... Je hebt in 1 tabel de data met die wedstrijden en in een 2e de data van de verjaardagen. Eventueel kan je ook alles in 1 tabel flikkeren, dus heb je alles of in 1 of in 2 tabellen, met als grote gemene deler de datums van alles. Als je het in 2 tabellen doe kijk je gewoon in beide tabellen of die datum voorkomt. Heb je alles in 1 tabel, laat je gewoon de datum (bijvoorbeeld) 1 maand voorbijrennen en heb je alle data met gegevens van je wedstrijden, geboortedata en toevoegingen in 1 keer op je scherm. De datum maak je mmdd als decimal 4,0 en je hebt alles netjes geordend in 1 tabel Je print dit op je scherm met bijvoorbeeld een keuze van maand en jaar et voila
Link naar reactie
Opmerkingen zijn natuurlijk nooit dom (nou ja zolang het on subject is dan) en altijd welkom. Echter volg ik het nog niet helemaal. Ten eerste heb ik het probleem dat het niet in 1 tabel kan omdat ik automatisch de wedstrijden van de knvb site haal en die netjes in een tabel worden gezet. Om hierbij dubbelen te voorkomen en het niet al te lang te laten duren leegt het script de tabel voordat hij de gegevens van de knvb site haalt. Daarom moet ik dus voor de 2 of liever 3 tabellen gaan. Wat ik begrijp uit het ideee is dat ik een soort loop voor elke dag/maand maak door die tabellen heen en dan kijkt of er wat voorkomt. Als ik dit goed heb, vraag ik me meteen af of dat dan niet heel zwaar(qua tijd) wordt. Het idee van de array ga ik nog even mee spelen. Vond die dingen op school altijd een verschrikking, dus ben benieuwd :D
Link naar reactie
Kan iemand mij een beetje in de goede weg helpen met die array's. :lol: Ik heb nu het volgende gedaan: [code:1:9b88b3b248] $qry_verjaardagen = "SELECT SpelerVoornaam, SpelerGebdatum FROM Spelers"; $dts_verjaardagen = mysql_query($qry_verjaardagen) or die(mysql_error()); $row_verjaardagen = mysql_fetch_array($dts_verjaardagen); $qry_kalender = "SELECT AgendaItem, AgendaDatum FROM Agenda"; $dts_kalender = mysql_query($qry_kalender) or die(mysql_error()); $row_kalender = mysql_fetch_array($dts_kalender); $new_array = array_merge($row_verjaardagen, $row_kalender); $length = count($new_array); for($i=0;$i<=$length;$i++) { echo $new_array[0]." ".$new_array[1]."<br />"; next($new_array); } [/code:1:9b88b3b248] maar dit geeft alleen het eerste record uit de eerste query 8 keer weer. de eerste query heeft 19 rijen en de 2e 17 rijen. Hoe komt ie op die 8 en waarom loopt ie niet verder.
Link naar reactie
je zegt het zelf al, mysql_fetch_array() geeft alleen de eerste rij dus je moet dat in een loop aanroepen om alles uit de database te halen: kijk maar eens op http://nl2.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-array.php wat je natuurlijk altijd moet doen als een functie niet doet wat je verwacht. Je hoeft trouwens ook niet perse mysql_fetch_array te gebruiken.. hoe ik het bedoel is ongeveer zo: - nieuwe array maken - query om alle afspraken uit de agenda te halen - loop door het resultaat en zet alles in de gemaakte array - query op voetbal data - loop door het resultaat en zet alles in de gemaakte array - gebruik de array om een kalender te maken. Hoe je een en ander in de array zet hangt een beetje af van de hoeveelheid items, maar je zou bijvoorbeeld de datum kunnen gebruiken om de array op te bouwen. array[jaar][maand][dag] = 'info' dus dan deel je van alle afspraken de datum (en eventueel tijd) in stukjes en gebruik je die datum voor de opbouw. Als je dan de kalender opbouwt kun je in die array kijken of er op een bepaalde datum een (of meerdere) items valt. Of je maakt er 1 grote array van: array[datum] = 'info' Zelfde idee, maar dan iets anders..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...