Ga naar inhoud

clientside maar wel dynamisch, mogelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

[b:27e8367eb7]Wat ik aan het doen ben:[/b:27e8367eb7] Een cdrom maken met een visueel indexeringssysteem. Afbeeldingen (veel) teksten bij die afbeeldingen en afbeeldingsinfo. Alle drie de componenten staan in apparte mappen. Alle afbeeldingen hebben dezelfde maten, alle teksten zijn via Word opgemaakt in een sjabloon en hebben dus allen dezelfde maximale "afmeting" zodat ze in een layer, tabel of frame passen zonder problemen voor de opmaak van de html pagina. [b:27e8367eb7]Wat ik wil:[/b:27e8367eb7] Een pagina (frameset) aanmaken met 3 frames; tekst links, navigatie rechts en thumbs onder. Door op een thumb te klikken verschijnt in het tekstframe de bijbehorende tekst. Nu kan ik met een "set text of frame" script wel de tekst op zijn plek krijgen maar dan moet ik telkens heel die tekst in dat script copieren. OF; via een link het Word bestand aanroepen en in het tekstframe laten plaatsen maar dan heb ik die ellendige Word balken er bij en een popup over beveiliging. [b:27e8367eb7]Mijn vraag;[/b:27e8367eb7] Kan ik de tekst dynamisch aanroepen uit het Word bestand en in het frame "afdrukken"? (als een soort database idee) ZONDER dus met serverside talen te worstelen want het geheel komt op cdrom, niet op het web! Mijn database kennis is nihil, een beetje Javascript wil nog wel eens lukken maar andere scripttalen ken ik niet.
Link naar reactie
Ik kan de teksten als txt, html, etc. opslaan. De uiteindelijke opmaak wordt toch via CSS binnen de html pagina gedaan. (de reden om ze in eerste instantie in een Word sjabloon te zetten was om tijdens het schrijven controle te hebben op regellengte, aantal tekens en tekstlengte per pagina) Maar ik heb nog nergens een Javascript gevonden dat iets aanroept uit een txt bestand en vervolgens ergens op de pagina dumpt. Mijn XML kennis is ...tja afwezig eigenlijk.
Link naar reactie
Tja het gaat om honderden afbeeldingen en dus bijbehorende teksten... Maargoed, ik heb het inmiddels maar met een frameset gedaan en losse html tekstbestanden. Of ja gedaan... ben er mee bezig PFFFFF, lopende band werk dus. Ik heb het topic in dit forum over het emuleren van PHP naar JavaScript uitvoerig bekeken en ben aan het experimenteren gegaan met het scriptje wat daar gegeven werd maar kom er domweg niet uit! Die xml includes ga ik ook nog bekijken. Voor de volgende keer!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...