Ga naar inhoud

[FLASH ACTIONSCRIPT]: aantal regels input tekstveld beperken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag het aantal regels tekst dat mensen kunnen invoeren in een input textfield in flash MX 2004 beperken tot 6. Ik heb al van alles geprobeerd, maar flash biedt standaard alleen de mogelijkheid het aantal in te voeren karakters te beperken. Iets ander dat ik heb geprobeerd is via de evenhandler onScroller checken of de onderste regel van een tekstveld is bereikt en dan het aantal in te voeren karakters beperken tot het aantal dat op dat moment is ingevoerd. Nadeel hiervan is dat de tekst die al in is gevoerd niet meer te veranderen is. Zo dus: code: [code:1:97783b56e2] textfield.onScroller = function() { textfield.maxChars = textfield.length; };[/code:1:97783b56e2] Of het veranderen van het type tekstveld van multiline naar singleline bij het bereiken van de laatste regel. nadeel hiervan is dat je gewoon door kunt typen, maar alleen zonder het gebruik van de Enter toets. Dus zo: [code:1:97783b56e2] textfield.onScroller = function() { textfield.multiline = false; };[/code:1:97783b56e2] Iemand enig idee hoe ik het aantal in te voeren regels kan beperken?[/code]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...